Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wych
Monterade dit backsensorerna igår och instämmer med resten, de fungera perfekt. Varnar kanske lite tidigt. Dock tog arbetet längre tid än jag räknat med men de är väl en konsekvens av att man är för petig :wink:

En sensor ville dock inte ligga dikt an mot stötfångaren. Den glipar lite så att säga. Någon som har haft samma problem, lösning?
av Fred
Den som sitter på min bil saknar display, den använder bara pip-signaler. När sista avståndet uppnåtts piper den med fast ton. Så här i efterhand funderar jag på om den med dm-angivelse hade varit bättre...fast jag vet inte hur den är när det, så att säga, närmar sig. Någon annan kanske kan upplysa?
av cm1
Ok, tackar!
Måste säga att ni verkligen lyckats med snygga resultat!

Fred, din installation är bra mycket snyggare än originalsensorerna.
av Fred
Åh, tack! :D

Framförallt är de extremt mycket billigare! När de dessutom är så enkla att montera så är valet givet vilket man ska välja, enligt min mening.
av matzen10
Är det någon mer här som monterat Biltemas backsensorer eller är alla nyare bilar utrustade med det kanske?
Skulle vara kul att höra hur de som monterat dem tycker att de funkat nu efter en tid!

Min pärla e ju såld men de funkade bra så länge jag hade bilen.

M V H
---> Matz
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 23

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte