frilins skrev:Men CarMan, vad har detta med fusket att göra?Missade ceteringen.
Inte kan man väl säga att det är ok med att strunta i att göra vissa saker och ändå ta betalt därför att vi har så stora utgifter...
Att det kostar dyrt med reparationer det vet vi alla men vi vill väl ha ett ordentligt utfört jobb för våra pengar, eller?
Det är väl fusket (bedrägeriet) som man främst vill ha stopp på!
Det är väl ingen som kan försvara det, det är för många historier för att det ska vara en skröna och inte är det så länge sedan man diskuterade en kvalitétsstämpel i Sverige för de verkstäder som sköter sig.
Så utbrett ansåg man att fusket var och inte tror jag att det är mycket bättre nu tyvärr, så de flesta berättelser är nog sanna är jag rädd!??
Men frågan är varför det är så i bilbranschen, fiffel med trippmätaren och fusk i verkstäderna o.s.v. :shock:
jag tyckr alltså inte det är ok att missa nått.
svarade bara på varför man måste ta betalt för det man gör.
desutom så har kunderna i dag andra krav, dom ska ha lånebiler o sånt, deta kostar ju också & måste betalas på någe vis!
vist är det investeringar jag räkna upp, men många saker måste bytas med jämna mellanrumo andra daker har ett dyrt undrhåll. det är inte svårt att räkna till några miljoner när man går in i en verksta