Jaha...så efter 8 besvär och 7 bedrövelser så är nu rättegången avklarad.
Blev inställt 4 ggr, men idag så blev det klart!

.
Den åtalade ville dock inte vara med

..Han stormade in och gnällde på rättens ordförande och åklagaren och var allmänt otrevlig. Han menade på att han var "för psykiskt sjuk" för att delta och till stöd för det hade han ett papper från Försäkringskassan..Inte läkarintyg alltså

. Faktum var att jag kände igen det där pappret från FK och det är ett papper som FK skriver efter ett s.k. avstämningsmöte.
Nåja, nå't fel var det på'n för han lämnade rättssalen och kom tebax efter 10 minuter och gnällde lite mer om samma sak.. Så sjuk vetikatten om han var för han stod upp bra för att visa sitt missnöje över allt o alla. En fegis kallar jag det

. Och behov av tolk hade han definitivt inte trots att sådan beställd åt han..Han hade bara vistats i Sverige i 13 år så visst kan man väl förvänta sig att man bara lärt sig svordomar under den korta tiden
Hur som helst så tog det tingsrätten 10 minuter, efter förhör och pläderingar, att komma fram till att han var skyldig till vårdslöshet i trafik och vållande till kroppsskada.
Böterna som han ska betala blev 4000:- + 500:- till Brottsofferföreningen.
Och jag, som fortfarande är sjukskriven 75%, får förståss ingenting.. Faan..jag fick ju inte ens nöjet av att höra den åtalade försöka förklara varför han tycker att jag och de vittnen som finns, är rasister! Fast han var iofs underhållande de korta inhopp han gjorde

Man kan inte få allt men man kan kräva att karln uppför sig som en karl.
Happ...Nu blir det till att ligga på försäkringsbolaget då! Så att jag får någon kompensation för inkomstförlusten varje månad.. Eller om det ska ersättas via det allmänna försäkringsskyddet eftersom det var färdolycksfall. En jädra soppa är det iaf! Och den åtalade behöver inte ersätta något till någon..
Tänk om man hade råd med en advokat/jurist som höll i trådarna och vet hur det ska funka.. Men det är bara att slita vidare för någon ska betala

.
Allt för nu!
M V H
---> M10
------------------------------------------
http://matzen10.wordpress.com