- tis 30 sep 2008, 18:45
Carman, jag är säker på att du är en jätteduktig mekaniker, det har du visat i många andra trådar, men när det gäller spjällhusproblematiken har du en märkligt försvarande inställning som talar emot tusentals människor i världen som brottats med Volvo för att få upprättelse.
CarMan skrev:Men nu får ni väll börja lyssna !!!Nu tror jag att jag börjar skönja en förklaring till din envetenhet, Carman. Det verkar som om du tar vår kritik personligt! :shock: Om så är fallet så vill jag klargöra, å det bestämdaste, att min kritik är riktad mot Volvo som företag! Det är Volvo som leverantör av bilar med dåliga konstruktioner som jag anser skött spjällproblematiken klandervärt. Jag har ingen aning om hur Volvo kommunicerat med er som är mekaniker, och det bryr jag mig inte om heller, jag som slutkund förväntar mig att leverantören tar fram tydliga direktiv till de som ska reparera deras produkter så att de vet precis vad som ska göras när problemet dyker upp. Det är uppenbart att Volvo inte gjort det i det här fallet och därför är folk förbannade. Att kunder behandlas olika beroende på vilken verkstad de går in på är inte acceptabelt! Att vissa får spjället bytt utan problem när vissa måste tjata, skriva brev och leva rövare för att få igenom ett byte är urdåligt!
till o börja emd så har alldig annan tillverkare en magnet marel funnits. på nyare bilar har man ett annat insprutnings system som arbetar på ett annat sätt, där är bosch tilverkare av gas spjället
sen så har volvo mycket riktig gått ut med instruktioner, sen kom dom med andra instruktioner å yttligare nya några gågner till.
dom som är från 2005 som i artickeln är ju napast de nyaste. i åtgärderna så beskrivs en massa om hur den förlängda garanti funkar m.m. här har dom också ändratsig många gånger.
ett tag fick man byta allt, utan att nån ifrågasatte nått, sen skulle vissa felkoder finnas. o sen var man tvungen att prova med mjukvara o rengöring av diversa saker m.m.
vad mjukvaran gör vet jag inte i ditalj, men jag har fått fram lite info, o det ser ut som realistiska åtgärder.
det som hände långt innan mjukvaran var att man kom med ett modifierat spjäll, detta spjäl har visat sig fungera bra! så varför klagar ni?
Carman, jag är säker på att du är en jätteduktig mekaniker, det har du visat i många andra trådar, men när det gäller spjällhusproblematiken har du en märkligt försvarande inställning som talar emot tusentals människor i världen som brottats med Volvo för att få upprättelse.
Volvo V70N Bi-Fuel -02
Toyota Celica ST 2000 -76
Toyota Celica ST 2000 -76