Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2444ever
Den berömda uppdateringen av mm spjäll. Så här har jag förstått det, det är ingen optimering, det ökar vissa toleranser för att ett slitet gasspjäll ska fungera lite längre. Bifuel hade MM fram till -08, och de fick INTE "nya" programvaran från fabrik. Det tyder ju på att Volvo anser att originalprogramvaran eg fungerar mest optimalt.
Det tror jag är anledningen att det inte uppdateras automatiskt. Dessutom är det lite konstgjord andning. Jag struntade i den och köpte nytt direkt. Planerar att ha min bil länge.

Det är väl bara på lite nyare bilar det görs uppdatering av programvaror vid service? Från -04 nånting?
Användarvisningsbild
av hollan
alla bilar som behandlas i detta kapitel får uppdatering alltså från s80 s60 v70N
Nu har jag löst problemet. Det var spjällhuset som lagt av. Jag hittade ett nytt spjällhus för för ett bra pris. Och nu går bilen som den ska igen. Ett stort tack till hollan, oldtimersmc, andreas80 och ni andra på denna tråden som hjälpt mig med detta.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]