Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:Fast inte att bilen säljs efter att den blivit inlöst av försäkringsbolaget som skrot. Det är därför bilen först registreras i Lituaen - inga andra EU länder tillåtet total loss att registreras.

Detta är ju dock skrämmande, man vet ju inte vem som lagat bilen.
En A-stolpe som varit med om en älg smäll vill inte jag sitta bakom...
av Lövet
Släng ett öga på hur BIl33s Mercedes ML350 såg ut innan den kom till Sverige: http://www.salvage-cars-for-sale.info/s ... Tg0MTk5MDA
Nu var inte farsans A-stolpe knäckt.
Men vilka är dessa BIL33?

Att "fuskimportera" en totalskada via Litauen, kan inga myndigheter stoppa detta?
Delarna tex airbags kommer säkert från stulna bilar?
Användarvisningsbild
av hollan
min tanke när jag ser sådana bilder som på tex mercan är att dom köper ett totalsmällt lik stjäler en lika dann bil och flyttar över identiteten från den krockade
visst xc90in ser reparerbar ut men mercan är utom räddning i mina ögon så något skummt håller dom helt klart på med
Användarvisningsbild
av hollan
ja det är nog vanligare än man tror var skulle alla stulna "lyx" bilar ta vägen som aldrig upphittas igen
inget som knarkarna kör om kring med precis
XC90_Executive skrev:Var ju någon artikel i Teknikens Värld(?) om denna typen av importer/reparationer. Var bl.a en BMW M3 E92 som var lagad med hjälp av 2 andra stulna M3or.....

Stämmer, det vimlade av totalskadade BMW som via öststaterna kom till sverige via tyskland.
Bilfan var bara ett hopplock av stulna delar, tom halva karossen.
När dom började krångla så hade dom "osannolika fel" .
Att det överhuvudtaget finns den här illegala verksamheten beror på att folk vill ha bilar så billigt som möjligt. Det går inte helt undvika, men i alla fall minimera risken för att man köper en smälld bil eller bli lurad på annat sätt.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]