Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Precis...
""Ja stora organisationer ska man helt klart undvika, dom har satt i system att lura dig o ta aldeles för höga priser.
kolla bara på IKEA, BILTEMA, Clasohlsson Ellos, & Gekås
""
Kolla deras "räntor" till exempel om du behöver låna pengar av dom, 38 % minst.
Gungor o Karuseller = det som gäller.....:-)
wissel skrev:Precis...
""Ja stora organisationer ska man helt klart undvika, dom har satt i system att lura dig o ta aldeles för höga priser.
kolla bara på IKEA, BILTEMA, Clasohlsson Ellos, & Gekås
""
Kolla deras "räntor" till exempel om du behöver låna pengar av dom, 38 % minst.
Gungor o Karuseller = det som gäller.....:-)

Ingen av dom sysslar med bankverksamnet.
De flästa företag som du kan köpa på avbetalning av anlitar i sin tur ett annat företag.

Men ma handlar väll inte på Biltema & Ikea för att man ska låna pengar? det är väll för att en del ditaljer har lockande pris. (eller är det bara jag som inte går till biltama när jag ska låna pengar? Jag brukar gå till banken o låna på huset)
Sharkbait skrev:Det är väl det som är meningen att man skall jämföra priser och även höra sig för om verkstaden är bra.

Blev summa 300kr billigare hos Volvo eller var det bara oljan som var 300kr billgare? Om det sistnämnda blev "ingreppet" dyrare eller billigare hos Volvo fast att oljan var 300kr billigare?
Har för mig att hela servicen blev nån hundralapp (nånstans 3-400) dyrare men då fick jag ett par mjukvaror uppdaterade samt Volvo Assistans i ett år, fick skjuts till jobbet vid inlämning samt hämtning när den var klar. Personligen tycker jag både mjukvaruuppdateringen och assistans är värda de hundringarna så deras servicevänlighet blev en bonus. :)
CarMan om man handlar på Kredit då har man LÅNAT pengar eller ? Typ IKEA konto ? Konsumera mer än du har råd till är rådet.....
Trevlig Helg
Freddie :-)
wissel skrev:CarMan om man handlar på Kredit då har man LÅNAT pengar eller ? Typ IKEA konto ? Konsumera mer än du har råd till är rådet.....
Trevlig Helg
Freddie :-)
Så du menar på alvar att du strunart i vad saker kostar, du kollar bara var du har bäst ränta, för kontanter har du aldrig?
JAg tror de flästa köper saker på IKEA för att komma undan några spän & då köper man med kontanter (man jag kan ha fel, de flästa kanske köper allt på kredit)

Själv har jag inte råd att handla på kredit, så kan betalar alltid allt jag köper.
Ringhede skrev: Hej
Läs i mitt inlägg så hittar du de artikelnummer firman angivit, fre 01 apr 13:06:28

9443882 bussning 2 st. a' 374kr = 748 kr
30714678 Stag 1 st = 591 kr

Utgått från att det är orginaldelar som använts, artikelnumren är för Volvo orginaldelar.
Tror knappast en firma som vill behålla sin auktorisation skulle försöka blåsa kunden med piratdelar.
Tror du?
/Roland
Hej!

Läs ditt inlägg från den 1-April 2011 igen så ser du att det inte fanns några artikelnummer på priserna du citerar från Bilia.. Undrar om du kan ha blivit blåst? :D
Ringhede skrev:skrivet kvitto för hand, billigare än dyra dataasystem
Henkes Bilverkstad
Auktoriserad service Volvo/Reanult
Ramstorpsvägen 6, Tidaholm
Tel. 0502 14030

Håller med om att det är bra med handskrivna kvitton.
Blir nästan ingent dubbel jobb alls när man ska bokföra, om han nu gör det? Det är nämligan lag i sverige på att ha kassa register, så skatte verket kan kolla att man betalar skatt på rätt sätt.

Så om man nån gång oavsett vad man köper får ett handskrivet kvitto, så är det alla gånger så att jobbet görs svart !
CarMan skrev:
Ringhede skrev:skrivet kvitto för hand, billigare än dyra dataasystem
Henkes Bilverkstad
Auktoriserad service Volvo/Reanult
Ramstorpsvägen 6, Tidaholm
Tel. 0502 14030

Håller med om att det är bra med handskrivna kvitton.
Blir nästan ingent dubbel jobb alls när man ska bokföra, om han nu gör det? Det är nämligan lag i sverige på att ha kassa register, så skatte verket kan kolla att man betalar skatt på rätt sätt.

Så om man nån gång oavsett vad man köper får ett handskrivet kvitto, så är det alla gånger så att jobbet görs svart !

CarMan

Nu har du gått för långt

Du påstår att firman sysslar med svarta pengar.

Kommer anmäla dig för detta.
Ditt förtroende är fullkomligt utraderat på detta forum.

/Roland
johnnype skrev:
Ringhede skrev: Hej
Läs i mitt inlägg så hittar du de artikelnummer firman angivit, fre 01 apr 13:06:28

9443882 bussning 2 st. a' 374kr = 748 kr
30714678 Stag 1 st = 591 kr

Utgått från att det är orginaldelar som använts, artikelnumren är för Volvo orginaldelar.
Tror knappast en firma som vill behålla sin auktorisation skulle försöka blåsa kunden med piratdelar.
Tror du?
/Roland
Hej!

Läs ditt inlägg från den 1-April 2011 igen så ser du att det inte fanns några artikelnummer på priserna du citerar från Bilia.. Undrar om du kan ha blivit blåst? :D

Vill du ha Bilias artikelnummer på jobben från 2005?

Ok då kommer de här,

Lova att återkomma med kommentare

61247-1 Bussningar
61202-2 Demontering-Montering vänster bärarm
61203-2 Demontering-Monterin höger bärarm
76208-23 Krängningshämmarstag fram

Tänkbar blåsning är att de velat byta fler bussningar än nödvändigt.
Firman jag anlitade bytte en typ av bussningar per sida och det fungerade perfekt.

Förstår inte alla negativa misstänksamma.
Jag har hittar en av många firmor som nöjer sig med att leva på att reparera bilar med rimliga vinster.
Vad är problemet?

/Roland
CarMan skrev:Hur många av er som läser tråden skulle lämna er bil på service eller repraton & en liten felsökning, till en utexaminerad mekaniker från fordonsgymnesiet. (han har ett enskld firma så det är inte svart jobb)
Vem skulle vilja lämna in sin bil till en auktoriserad Volvoverkstad där mekanikern är utexaminerad från fordonsgymnesiet? Det är väl samma dumma fråga !!
Du själv har inte varit nybörjare? Trevligt synsätt du har på dem!
Om det var samma pris att lämna in bilen för samma saker på ett företag som bara jobbade med ditt bilmärke & har mekaniker som kontinuerligt går på utbildningar för att hålla sig uppdaterade om just din bil, desutom vet du att dom har all litratur om din bl & har suport från tilverkaren av bilen (detta är desutom et MRF anslutet aktsiebolag)

Vilket företag väljer du & varför?
Samma pris?

Det är aldrig samma pris hos den auktorisrade Volvoverkstaden som den lilla verkstaden som jag lämnar in mina bilar hos. Det har aldrig varit något problem med alla jobb som den lilla verkstaden har utfört på mina bilar och med det så kan jag bara tolka som att dem har god kunskap och dem vet vad dem sysslar med!
När ni för er själva svarat på den frågan (för det är inte många som vågar svara oficielt)
Då ställer ni er frågan om ni skulle kunna tänka er att lämna in bilen på samma företag om priset var högre (säg 10% högre)
Varfrö eller varför inte vll ni läna in på samma förtag trots prishöjningen.

Finns det ett mervärde för kunden i att meken har yrkeserfarenhet?
Finns det ett mervärde för kunden i att meken har livserfarenhet?
Finns det ett mervärde för kunden i att meken specielkompetens på just din bil?
Finns det ett mervärde för kunden i att verkstan har all den litratur & verktyg som behövs?
Finns det nåt mervärde för kunden att verkstan har suort från tillvrkaren?
Finns det nått mervärde för kunden i att verkstan är MRF anslutna
Finns det nåt mervärde för kunde i att verkstan är ett Aktsie Bolag

Du som kund väljer frivilligt var du lämnar in din bil om det är du som ägr den.
Är priset vktigare än hur jobbet utförs, så varför hålla å o tjafsa, lämna in där det är billigas, det är ju din bil.

Du är bara för mycket CarMan!

Du själv tyckte att detta vara en oseriös tråd så varför fortsätter du att skriva fler och fler underliga och märkliga inlägg här!?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏

TACK SÅ MYCKET! Som sagt, jag har aldrig ha[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s4[…]