Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

joakimkastemyr skrev:Bra jobbat med att varna oss andra. Jag mailade bilfirman imorse när jag såg att ni tagit upp annonsen här i tråden (säkert fler av er som gjort det).

skulle vara kul att höra vad dom säger
2444ever skrev:Hur är det med lagen, är det inte bedrägeri?
Det är bedrägeri och det går aldeles utmärkt att lagföra då det både finns bevis och det är enkelt att kolla exakt när den skruvades.
bara att anmäla Y i första hand
I slutet av min taxi karriär körde jag lite extra på helger. 5 år senare ser jag den bilen som jag körde på Blocket genom en bilhandlare. Skapligt förvånad då bilen gått 5000 mil mindre än då jag slutade. Den var säkert ändrad med 10 000 mil. Lite sheriff har man ju i sej ibland så jag skrev ett mejl till bilhandlaren vad jag visste och tyckte om det hela. I alla fall försvann bilen från Blocket dan efter, förhoppningsvis inte såld till någon stackare. Bilhandlaren var ganska långt bort från mej så bilen hade nog vandrat några gånger under åren annars hade jag åkt dit och snackat med honom. Jag hoppas att den försvann p g a att jag informerade honom. Det finns tydligen en del som inte drar sej för nåt då pengar är inblandade. / Clas 8)
av Lardi
Djupt imponerande att de finns dom som lägger ner så mkt tid utan egen ekonomisk vinst i de hela för en annan eventuell köpare inte ska luras!

All heder till alla detektiver i denna tråden. Tack för att ni finns!
av Lövet
Att bilar som varit skadade repareras och säljs händer hela tiden, även hos Volvo-handeln.
Frågan är ju om mätaren är skruvad.
av Lövet
Fast inte att bilen säljs efter att den blivit inlöst av försäkringsbolaget som skrot. Det är därför bilen först registreras i Lituaen - inga andra EU länder tillåtet total loss att registreras.
av Lövet
Anders E skrev:Frågan är ju om mätaren är skruvad.
Frågan enligt mig är om den fortfarande har airbags fram, har alla hjul åt samma håll och fungerar elektriskt som den ska.
Om då en bil blir inlöst i Sverige, är den automatiskt "total loss" då?
Jag vet flera svenska större bilhandlare som köpt inlösta bilar och sen reparerat och sålt.
Den lagas ju på samma sätt och på samma skadeverkstad som andra, icke inlösta bilar.
Tex farsan älgkrockade V70 med intryckt tak och skadad huv och sida.
Han fick loss pengar för den och 3 mån senare står den i hallen.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]