Ronin skrev:Väldigt mycket OT, men jag måste ändå säga: Vilken skön tråd!!! :D
På ena sidan har vi Etanoltalibanerna som är helt bombsäkra på att biltillverkarna ljuger om att det kan uppstå skador i motorerna. De verkar nästan vara uteslutande från norrland och är troligtvis delägare i något företag som konverterar till etanoldrift. Ingen av dem äger en S60, S80 eller V70 som denna sektion i forumet vänder sig till.
På andra sidan har vi Mr. Volvo alias Carman som ihärdigt försvarar allt , precis allt, som Volvocar säger och gör, då han utan tvekan arbetar på företaget.
Och kontentant, efter 7 sidors inlägg, är att trådskaparen inte fått något exakt svar på sin fråga. Det är ingen som har bekräftat att han/hon har konverterat sin Volvo S80 till Etanol och kört problemfritt!
Jag ser fram emot att följa utvecklingen av denna tråd.
Sorry för detta överflödiga inlägg.
Eftersom du har varit inne på
http://www.etanol.nu och dess forum (som du skrev i en annan tråd) så har du kanske upptäckt att det finns ett antal med V70 som konverterat och är väl samma motor som sitter i S80? Och nej jag äger inte eller är ej heller delägare i ett företag som säljer konverteringssatser. Det som stämmer är att jag bor i norrland (ja, i Gävle, men ändock södra norrland) Etanolist som oxå skrivit i tråden kommer nere från Halland har jag för mej........
Trådskaparen har fått flera svar på sin fråga, anser jag i alla fall....
//David
BMW 530xdA Touring M-Sport -09 Min!!

Volvo XC70 D5 -07 Sambons!!