Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micke™
knubbe skrev:Hej skulle ni vilja tala om hur man ändrade ljuset till blått i rattknapperna är det lampa i dem? jag tacksam för svar

mvh Lasse alias knubbe
veckans trådlyft men eftersom jag ändå här på forumet i annat ärende kan jag svara.

I ratten, fönsterhissmanickerna samt fläktratten till klimatanläggningen är det pyttesmå dioder (kan ha missat att de sitter på nåt annat ställe), kommer inte ihåg hur det är med antisladdknappen nedanför klimatanläggningen. det är iaf en diod som är ca 1.5mm bred och 3mm lång, köpte mina på elfa. och för att även få stereon blå så krävs det att man löder av alla benen till displayen, där bakom sitter det 4st lampor som behövs bytas.
Användarvisningsbild
av greeeken
Micke™ skrev:
knubbe skrev:Hej skulle ni vilja tala om hur man ändrade ljuset till blått i rattknapperna är det lampa i dem? jag tacksam för svar

mvh Lasse alias knubbe
veckans trådlyft men eftersom jag ändå här på forumet i annat ärende kan jag svara.

I ratten, fönsterhissmanickerna samt fläktratten till klimatanläggningen är det pyttesmå dioder (kan ha missat att de sitter på nåt annat ställe), kommer inte ihåg hur det är med antisladdknappen nedanför klimatanläggningen. det är iaf en diod som är ca 1.5mm bred och 3mm lång, köpte mina på elfa. och för att även få stereon blå så krävs det att man löder av alla benen till displayen, där bakom sitter det 4st lampor som behövs bytas.
Fel
Beror på årsmodell. Fönsterhissarna kan ha små lampor. Sitter 1 lampa där. Samma för klimatanläggningen. Sitter 5 st små lampor. Detta gäller fram till 03-04
Användarvisningsbild
av greeeken

mvh Lasse alias knubbe
Rattknapparna gjorde jag aldrig så dör kan jag ej hjälpa dig.
Användarvisningsbild
av Micke™
greeeken skrev:
Micke™ skrev:

mvh Lasse alias knubbe

Fel
Beror på årsmodell. Fönsterhissarna kan ha små lampor. Sitter 1 lampa där. Samma för klimatanläggningen. Sitter 5 st små lampor. Detta gäller fram till 03-04
Jo så må det vara.. men du kan ju inte bara skriva FEL. i klimatanläggningen är det blandad kompott, för ratten till fläktstyrkan är det minst 5 dioder(kan ha räknat fel). min är en 02'a
Användarvisningsbild
av Micke™

mvh Lasse alias knubbe
Knubbe, i ratten är det de pyttesmå dioderna. men som sagt. uppenbarligen kan det säkert variera mellan årsmodellerna där med :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Varför byta? Det är bara att göra r[…]

Godkända byglar ska väl duga. Varfö[…]

Min -23 har inget ljud när man kör fram&[…]

En annan sitter fortfarande på 3.3.16 :)