- ons 13 jul 2016, 23:14
Oljan kan aldrig aldrig koksa under de 10-12k km som den är i motorn, och absolut inte biltemas olja, nej... Ty den är så otrolig att den tvättar bort allt koks som castrol oljorna åstadkommit tidigare...
Dessutom framgick det ur mitt inlägg att jag hade så mycket koks i filterkoppen att det knappt gick att få bort filtret. Eller hur läste du egentligen om du ens läste..
Jag hade lite "sandkorn" och fick svaret att det var koks. Kör du med biltema så kör jag med det jag vill. Men kom inte och marknadsför biltemaoljan som en tvshop produkt för då ljuger du...
THP skrev:Knatch..Nej för det kan aldrig koksa under samma oljeperiod. Utan det måste koksat förut och enbart förut...
Du gör exakt som du vill.
Du tror exakt som du vill
Vill man inte se det ur trial and error synpunkt utan tror att koks skapas med en gång i enorma mängder så får man tro det.
Jag satsar mer på att du fick motorn tvättad och därmed såg koks.
Jag har skruvat och renoverat några hundra motorer och kan ärligt säga dej att den motor som inte har koks i på nåt ställe, den har jag inte råkat på. Om vi nu inte pratar entusiastbilar.
Gammal som ny.
Då är det kört billig olja. Dyr olja.. hel, del, halv och mineral.. fabrikat som telefonkatalogen. Alla med *rätt* olja.
Dom enda jag känner till som faktiskt saknat några som helst rester är dom som kör med entusiastbilar och byter olja o filter på 300-500mils intervall.
Där har motorn varit ur tvättats noggrant och plockats ihop. Körts knappt varm, få mil per gång och sen väldigt sällan.
Helt annorlunda mot hur dagens fordon används.
Oljan kan aldrig aldrig koksa under de 10-12k km som den är i motorn, och absolut inte biltemas olja, nej... Ty den är så otrolig att den tvättar bort allt koks som castrol oljorna åstadkommit tidigare...
Dessutom framgick det ur mitt inlägg att jag hade så mycket koks i filterkoppen att det knappt gick att få bort filtret. Eller hur läste du egentligen om du ens läste..
Jag hade lite "sandkorn" och fick svaret att det var koks. Kör du med biltema så kör jag med det jag vill. Men kom inte och marknadsför biltemaoljan som en tvshop produkt för då ljuger du...

- By 20FJan