Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

volvofantast skrev:Bra jobbat och du fick med dig det ni åkt ner för att handla?
Klart. Brorsan Hade i värsta fall fått åkt ner med biltransport plus en skåpbil på ibak.
Så fick man upp trasiga bilen på transporten och skåpbilen med släpet. Så är det bara lasta fullt och åka .
Men som sagt vi kom hem som planerat med allt vi hade planerat .

Tur att det va mörkt när tullgubben stanna oss så han inte så min fina kabeldragning då skulle han säkert trott att jag hade snott bilen.
Senast redigerad av 1 Jonas_latt, redigerad totalt 0 gånger.
En historia som fick mig att tänka på en Finlandsresa i de övre delarna där en 244 GLT V6 började låta konstigt när det visade sig att ett av cylinderfodrerna hade börjat en egen resa och vi stannade till vid en liten öde mack med bilverkstad och frågade om någon möjligtvis kunde hjälpa oss med problemet.Inga problem alls sa killen inne på den lilla macken på en mycket egendomlig svenska när han tittade ut genom fönstret och såg att det var en Volvo.Annat ljud blev det på samma man när han öppnade huven och såg V6:an.Nej, nej, nej inte kunna laga denna motor och så smällde han igen huven ... LOL.Vi lyckades ta oss hem ändå efter ett visst äventyr ... :D
Jonas_latt skrev:
llesrof skrev:Skönt att slippa sånt eftersom jag har Volvo Assistans. Gött att det löste sig för dig.
Hur funkar det? Hämtar de dig var som helst i världen och tar hem din bil till din parkering?
Ja, nästan :D Jag får bilen bärgad till auktoriserad verkstad, hotell och resa hem betalt vid behov. Nått skall man väl ha för att den servas hos Volvo :D
Att Volvo står för hotell etc genom Volvo Assistans måtte väl ändå bero på de hutlösa priser det tar för service.
Lägg undan den slanten om du servar själv istället, så kan du betala ur egen ficka. 8)
Löjliga priser XC70

Den här kan bli en bra värdemätare […]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som förs&[…]

ok, intressant! Vad det går att krångl[…]

Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]