- tis 24 sep 2013, 10:01
Nu har jag lite att "ta på". Vad gäller oljefällan känne rjag mig rätt säker på att det inte är den som ställer till det för jag lyfte över den från min gamla motor som gick bra och passade då på att göra rent.
Så det lutar nog åt spjällhuset, skall nog meka lite vilken ledig helg som helst
By the way jag kör med BSR Steg 1. Bilen har gått 27 100 mil men motorn bara 14 500 mil (men stått på skrot en längre tid).
Mvh!
// Niklas
larsan skrev:Jag har samma problem med min v70 -01 t5:a, dvs, om jag accelererar med farthållaren i samband med uppförsbacke, då får man "motorprestanda reducerad" och det är när turbon är på väg att ladda(stor seg turbo så tar några sekunder med last innan det inträffar). Stannar man och startar igen går bilen åter normalt. Jag märkte detta första ggn efter att jag trimmat med BSR steg 1. Problemet finns dock även med orginal programvara. Eftersom jag märkte detta i samband med trimmet första ggn kollade jag med BSR och dom gissade på det elektroniska gasspjället och jag är nog beredd att hålla med dem i mitt fall då jag har spagettispjällhuset med vit display och bilen snart gått 32000 mil =)Jättetack Lasse!
Felkoden jag får i samband med detta är nedan och misstänker att du får samma(om du nu har beställt dit trim med felkodsavläsarfunktion)?
ECM Bosch ME7 - Engine control module, ME7
0x981A Vridmoment
En annan felkälla om jag får gissa kan ju vara magnetventilen med?
Inga större problem ännu men kan märka att bilen inte går helt jämt utan har väldigt små hacktendenser. Har tagit loss och gjort rent spjällhuset utan skillnad i mitt fall. Blir till att byta spjällhus(atech) och i samma veva byta/rengöra oljefällan, sedan tror jag att detta problem är borta för min del =)
Hoppas detta kan hjälpa dig något!
Mvh
Lasse
Nu har jag lite att "ta på". Vad gäller oljefällan känne rjag mig rätt säker på att det inte är den som ställer till det för jag lyfte över den från min gamla motor som gick bra och passade då på att göra rent.
Så det lutar nog åt spjällhuset, skall nog meka lite vilken ledig helg som helst
By the way jag kör med BSR Steg 1. Bilen har gått 27 100 mil men motorn bara 14 500 mil (men stått på skrot en längre tid).
Mvh!
// Niklas
- By NordT6