Moderator: Moderatorer
mollan skrev:Hur går det, är problemet löst ?låsproblemet verkar vara åtgärdat, har inte pappret från verkstan i närheten men det var någon databox/styrbox bak som byttes och kalaset slutade på ca 6000 med arbete. Alla kablar var enligt mätning som de skulle. Ett spännande följdfel som dök upp var att motorn till tanklockslåsningen gav upp i samma veva som jag hämtade bilen men det problemet har ett par egna trådar...
wissel skrev:Hmm, verkar precis som vanligt, 6000:- och halva fellistan kvar. Förvånad, nääh inte jag iaf.tombe691 skrev:men byts kabelstammen normalt ut vid utbyte av någon annan del eller görs det en liten lödning i smyg för att få den nya dyra delen att fungera? Får jag någonting positivt ut av att betala dessa dyra pengar? Dvs t.ex. en ny kabelstam på köpet, eller är det bara pengar i sjön? Som jag tolkade det kanske denna fix skulle få igång baktorkaren igen utan att behöva betala 3500 för motorbyte där.Tror inte att kabelstammen byts per automatik, dom byter låskistan, för att konstatera att det inte hjälpte, DÄREFTER kommer nästa "projekt" dvs.
att byta fler enheter typ högt bromsljus, värmen i bakrutan, blinkers,o troligen SIST kommer kabelstammen o då är du 10 lax fattigare....det är vad jag tror.... :-O)
Vad praktiskt. Idag ska jag avskaffa alla som &aum[…]