Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
m2c skrev:Menar de inte att generatorn laddar som mest vid nystartad bil, och då räcker strömmen till att dra magneten. Jag tror det räcker att schimsa om kompressorn och inte röra generatorn.
m2c skrev:Jag är ingen expert, men jag har hört att en generator laddar 14.7 vid nystartad bil. Sen när batteriet börjar bli fullt så sänker den laddströmen för att inte koka över det.

Jag har fått för mig att det är då magnetkopplingen blir varm som den inte längre orkar dra. Alltså när den börjar bli sliten.
av Freelander
Tack alla!
Till slut tog latheten över och jag lämnade in bilen i alla fall.
Jag har nu betalat ca 8000 för kondensor/torkfilter/påfyllning osv..
Sedan på det 2500 för fix av generator, exakt vad de gjorde är okänt men de mätte nog upp och schimsade till rätt avstånd.
Nu funkar ju ACn som en frys och det är bra, men att det skulle bli så dyrt kunde jag aldrig drömma om.

Tråkigt är att bilen nu larmar varje gång jag låser den - men mer om det i en annan tråd.
av alan
Jag shimsade om min ac kompressor för två år sedan det vart kallt som en iglo i bilen hela den sommaren men redan nästa sommar slutade AC'N att kyla igen, kan man chimsa om igen eller är det bara att byta ac kompressor'?
Volvo car UX

+1

Bilen offline

Startade om bilens modem då kicka det ig&ari[…]

Min 745 GLT 16V -88B

Vi pratade i en annan tråd om utrustning som[…]

Vad praktiskt. Idag ska jag avskaffa alla som &aum[…]