- tis 16 jul 2013, 09:29
Hissa bilen. Av med däcket. Plus två bultar som håller stötdämpare. Sen skruvar du bort de tre skruvarna ifrån motorrummet.
Vips så är allt löst. Ner på backen och kläm ihop fjädern med tex biltema verktyg sen skruva loss översta bulten. lättast med mutter knacka.
Av med översta lagret på med nytt och montera upp. Man byter hela inte bara lagret.
Hoppas du förstår. Sitter på arlanda och vänta på flyget hinner inte skriva så noga.
wohlfie skrev:Och jag är ingen super expert på att mecka. Men ta bort och sätta dit nytt inga problem.
Men vart sitter fjäderbenslagringen? och om jag byter åker jag på framvagns inställning igen ?
den som sitter med 3 skruvar? sätt inne från motor utrymmet?
Om man ska byta den åker ja på trycka ihop fjädrarna? för att få ner allt?
Och kan man bara byta lagret eller är det hela skivan med lagret i?.
Såg skruvat på nätet hade för en 600kr st byter nog både sidorna om jag ger mig på detta.
Hissa bilen. Av med däcket. Plus två bultar som håller stötdämpare. Sen skruvar du bort de tre skruvarna ifrån motorrummet.
Vips så är allt löst. Ner på backen och kläm ihop fjädern med tex biltema verktyg sen skruva loss översta bulten. lättast med mutter knacka.
Av med översta lagret på med nytt och montera upp. Man byter hela inte bara lagret.
Hoppas du förstår. Sitter på arlanda och vänta på flyget hinner inte skriva så noga.

- By dieselkenneth