- tor 11 jul 2013, 16:23
Den tutar bara på vissa ställen har jag märkt nu, och kupé sensorn är det inte
greeeken skrev:Tobbehed skrev:Hej!Håller med föregående. Låter som batteriproblem. Kolla status på batteriet.
Jag har några fel på min v70n och söker svar.. Och den har inga felkoder!
Första felet är att om man bara har ena dörren öppen i typ 3-5 min så är bilen sten dö efter de eller om man har Bara ström läge och lyssnar på lite musik.
Andra felet är att alarmet går igång hela tiden när den är larmad. Larmsirenen är bytt och batterie är hyfsat nytt
Tredje felet är att kupé fläkten går igång då och då när bilen står avstängd och låst.
Fjärde felet är att ibland när man ska starta bilen så händer ingenting och det står " startspärrad försök igen" i färddatorn
Femte felet är att innerbelysningen pulserar när bilen står på tomgång lite konstigt..
Sjätte felet är att tomgången går ojämt ibland men ibland går den riktigt bra..
Sjunde felet är att när man precis startat bilen efter den har vart larmad så står det " larmsystem service erfordras " i 10 sekunder sen försvinner det. Vad vill bilen säga mig?
Hoppas ni kan svara varför bilen gör så här.. Så man kan fixa det för jag tycker om bilen mycket och vill inte sälja den men vill ha den fungerande!
2:a felet kan vara så att larmet går igång BARA när du är parkerad på VISSA ställen. Ananrs kan det vara kupesencorn som strular.
3:e felet later normalt nu när de varmt ute.
5:e later väll som generator strul
6:e felet skulle man ju kunna saga är stardarproblem. hur mår gasspjället? Det är ju en 01:a du har.
7:e Nått strul har du med larmet = 2:a felet
Detta är vad jag kan komma på.
Den tutar bara på vissa ställen har jag märkt nu, och kupé sensorn är det inte
- By MickeL62