Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Andreas2012
Tobbz skrev:OM du köper en NY, se då för fan till att dom även beställer hem servicepaketet som innefattar ny hylsa,fett och diverse packboxar och tätningar, OCH påminn dom om att det sitter 2 tätningar på drivaxeln in mot växellådan. På min gjorde dom bort sig och bara bytte den yttre vilket resulterade i att det började läcka växellådsolja efter ett tag och bilen stog på verkstad 2 gånger efter bytet ! Så uppmärksamma dom så du slipper trubbel !
Mycket bra info!

Ska printa detta på ett papper och ta med mig till Volvo när det blir dags att byta.

Perfekt! :-)-)
av Bonzo11
Jag har redan köpt ny hylsa, och då fanns det två varianter. En med bara hylsa, och en med en servicetillsats med. Jag köpte givetvis den senare, och där fanns både packboxar, låsring och fett med. En packbox mellan hylsa och växellåda och en packbox i hylsan med låsring som är för drivaxeln. Även nya bultar till vinkelväxeln var med.
av Bonzo11
Japp, då var det klart, ny hylsa och diverse packboxar. Den gamla hylsan satt inte så hårt, rörtång och hammare, så var den ute. Vinkelväxeln hade klarat sig relativt bra.

Tack alla för tips och råd !

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]

Kolla på bildelsbasen.se , där finns tr[…]

Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]