Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomsa
Rookkeer skrev:
Detta är en rättselse har kollat med honom nu för att få färska sifror Landsväg ca 0,7-0.75 och i stan mellan 0.8-0.9 så detta är siffror som gäller
Är det mätt vid pumpen och räknat liter bensin/mil eller säger färddatorn dessa siffror?
av llesrof
Låga förbrukningssiffror har blivit det nya "min bil är snabbare än din bil". Folk ljuger så att de tror sig själva. Folk är också mycket kreativa när det kommer till vad de anser vara stads-, landsvägs- och blandad körning. Att din kompis kör sin S80 2,4 på 0,9 i stan tror jag helt enkelt på :D
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Siffrorna är från färddatorn, bara för man skriver något som är sant och sndra inte tror en så kan man hålla sina korkade komentarer för sig själv
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Kan moderator låsa denna tråd, var inte klokare och desutom bara en massa skit snack om en bil var sannig jag framfört

LÅSER PÅ BEGÄRAN AV TRÅDSKAPAREN!/ Nexus
av tomsa
Rookkeer skrev:Siffrorna är från färddatorn, bara för man skriver något som är sant och sndra inte tror en så kan man hålla sina korkade komentarer för sig själv
Skulle råda dej att kolla mer enligt "fulltank-kör nästan slut på tanken-fyll på och kolla vs km" metoden och inte blint lita på färddatorns siffror helt innan du uppenbart påstår dej ha världens enda V70 med den förbrukningen :D

Bara för att folk har andra erfarenheter och åsikter än dej betyder det inte att DE har fel.

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]

Ingen bromsverkan höger fram

En V70 2.4 170hk 2003. Bilprovningen visar perfekt[…]

Volvo appen

Inga problem med att starta värme här.