Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

kebabpizza skrev:Alltså, nivåregleringen ska ju se till att mötande trafikanter inte bländas oavsett hur mycket last du har där bak. Xenon är ju betydligt skarpare än halogen
Ja det förstår jag, men kan man inte ställa in dom manuellt (då jag i princip aldrig lastar något i bilen) så att dom står rätt?

Jag fick tag i en kille som monterat xenonlyktor på sin 01:a och han skulle maila pdf filer till mig om hur han gått tillväga. Jag frågade även hur han gjorde med inställningen av ljuset. Så får se vad han har för svar
Du måste inte ha nivåmatic.eftersom dom redan är olagliga :).du ställer in dom precis som dina gamla lyktor..med skruven på lyktan..inga problem alls..när ja byte till xenon lyktorna på min -02 så fixade volvo inställningen samtidigt som en service :)
kebabpizza skrev:Olagliga eller inte, huvudsaken är att nivåregleringen fungerar, om inte lär du åka på flitigt helljusblink när du bländar dina medtrafikanter.
Varför ska du få helljus blink för om du har ställt in dom ordentligt? Ja körde 1år med mina utan ett enda blink tillbaka. Som TS skriver så lastar han väldigt sällan i sin bil då är de inga konstigheter. .å när han väl lastar så kan han ställa ner dom lite om så behövs
De tror inte jag heller att TS kommer göra..men han kommer inte ha några problem med helljusblink om han inte lastar massa i skuffen..sen om de är rätt eller fel de är en annan femma ;) .kör på å ställ in dom bra så är de inga problem lycka till :)
Tobzter skrev:De tror inte jag heller att TS kommer göra..men han kommer inte ha några problem med helljusblink om han inte lastar massa i skuffen..sen om de är rätt eller fel de är en annan femma ;) .kör på å ställ in dom bra så är de inga problem lycka till :)
Dåså..bara att ställa in så dom står perfekt, sen ut och köra. Jag blir bländad av bilar med originalxenon varje dag/natt. Jag har automatisk nivåreglering i bak, som hjälper till vid tung last/husvagn och den fungerade klockrent när jag hade 5 pers i baksätet och 3 i skuffen. Njae..jag monterar och sen får jag se om massa folk kör med helljusblink i framtiden.

Jag kör xenonkonverterat (4300k) just nu och folk har inte kört med några helljusblink än.. :)
Nu har jag äntligen fått tag på en guide på hur man gör om kontakterna från faceliftlyktorna så att dom passar på 01-04 UTAN att klippa i originalkablarna från bilen och det gick hur smidigt som helst.

Det enda man behövde beställa från volvo var 2 isolatorer och 8 ledningsskor, resten gör man hemma på nån kvart eller så.

Och då behöver man som sagt inte klippa i kablarna från bilen :)
Cesto skrev:Nu har jag äntligen fått tag på en guide på hur man gör om kontakterna från faceliftlyktorna så att dom passar på 01-04 UTAN att klippa i originalkablarna från bilen och det gick hur smidigt som helst.

Det enda man behövde beställa från volvo var 2 isolatorer och 8 ledningsskor, resten gör man hemma på nån kvart eller så.

Och då behöver man som sagt inte klippa i kablarna från bilen :)
Gjorde likadant när ja montera också ; )
Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]

Ingen bromsverkan höger fram

En V70 2.4 170hk 2003. Bilprovningen visar perfekt[…]