- ons 02 aug 2006, 01:27
Dessutom har jag saknat plusmatning i kontakten. Kopplade in den och adaptern skickade det till dimljuset bak på vagnen. Inte fel på vagnen utan dess 13-pol kontakt är helt OK, plusmatningen ligger på annat stift. Måste i så fall göra en egen adapter som fixar detta alternativt sätta ett 13-poligt uttag på bilen som ger alla funktioner. Med ett 13-pol uttag direkt på bilen tror jag allt blir enklare så slipper man problem med adapters...
/A
CarMan skrev:Jag har använt en adapter i nåt år nu men tröttnat på dålig funktion. Adaptern och den 13-poliga stickproppen bildar en lång tung klump som inte sitter på plats ordentligt i bilens 7-poliga uttag. Lösningen har varit att binda fast adaptern i bilens kontakt och det ser ju så där lagom kul ut samt är bökigt varje gång man monterar den.Jagor skrev:Varför inte köpa en adapter på tex Mekonomen?för att man vill h alla funktionerna!
13 kablar ger fler funktioner än 7 !
Dessutom har jag saknat plusmatning i kontakten. Kopplade in den och adaptern skickade det till dimljuset bak på vagnen. Inte fel på vagnen utan dess 13-pol kontakt är helt OK, plusmatningen ligger på annat stift. Måste i så fall göra en egen adapter som fixar detta alternativt sätta ett 13-poligt uttag på bilen som ger alla funktioner. Med ett 13-pol uttag direkt på bilen tror jag allt blir enklare så slipper man problem med adapters...
/A