Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av teddysoft
tomsa skrev:Och du tycker inte du har fått svaret i denna tråden? :roll:
Ursäkta mig så mycket, men ingen fråga är dum!
Om jag tillägger en extra fråga så har jag ju inte förstått svaret innan 100% korrekt, eller får man inte göra så nu för tiden?
Jag undrade bara i stort sett varför dom skriver så på vissa sidor!
Användarvisningsbild
av Jackson75
Ingen fara Teddy - Tomsa tycker allt är självklart, och kan inte förstå hur man kan fråga något sådant :D
av tomsa
Jackson75 skrev:Ingen fara Teddy - Tomsa tycker allt är självklart, och kan inte förstå hur man kan fråga något sådant :D
Så är inte alls fallet men vad mer kan man begära i svar.
Rövarkungen skrev:V70 N är beteckningen för modellåren 00-07, medan V70II är 08 fram till nu. Lite förvirrande då den "egentligen" kanske borde heta V70III, då den är tredje generationens V70.
StefanN skrev:Söker du på Skruvat tex så har dom inte fattat vad modellerna heter utan skriver lite på måfå bara.
Förutom mina egna svar då förståss.

Sen kan man ju testa en sökning på eget håll åxå typ:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_V70

Men visst går det inte in så gör det inte.
Men vad än olika företag skriver om det på sina hemsidor så är:
sena -00:or till -07:or V70N
sena -07:or och framåt V70II
Senast redigerad av 1 tomsa, redigerad totalt 0 gånger.
av 2444ever
Hm, hur menar du nu @tomsa, vill du dra igång en diskussion om huruvida det var korrekt av @teddysoft att ställa den fråga han gjorde? Jag vet inte, men jag skulle nog säga att den diskussionen är ganska ointressant, och inte speciellt konstruktiv, men det är jag det.
av tomsa
2444ever skrev:Hm, hur menar du nu @tomsa, vill du dra igång en diskussion om huruvida det var korrekt av @teddysoft att ställa den fråga han gjorde? Jag vet inte, men jag skulle nog säga att den diskussionen är ganska ointressant, och inte speciellt konstruktiv, men det är jag det.
Läste du det jag skrev innan du svarade?
Troligen inte.
Frågan han ställde är det absolut inget fel för den är mycket berättigat tack vare alla missuppfattningar det verka råda hos reservdelsnissar mm.
Jag undrade skälv när jag köpte v70:in.

Men svaren som finns i denna tråd är ju där och ändå ställer han frågan igen precis som att han antingen inte tror på det som står eller så inte har läst dem.

Det är det jag har åsikter om.
Senast redigerad av 1 tomsa, redigerad totalt 0 gånger.
av tomsa
StefanN skrev:sena -07:or och framåt V70III är fel dom heter V70II inget annat.
:-)-) :-)-)
Japp vi tar det en gång till för säkerhets skull :D
av tomsa
StefanN skrev:Öhh, du skriver ju själv V70III i ditt förra inlägg?
Om du inte läst hela tråden innan du svarade så kan man inte begära att du förstått att det var ett "tangentborshalk" men såna missförstånd blir det då förstår du :)
av RonniePersson
Jag har alltid tyckt att S/V 70 borde ha hetat 850 fas 2, och på 960 modellen hade de heller inte behövt byta namn till S90/V90. Men vad C70 skulle ha hetat, vet jag inte. Då menar jag den första modellen som har allt gemensamt med S/V 70.
Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]

Dashcam

Är det någon som har installerat en dac[…]