Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T-rex
Ice25T skrev:Jay Van Gorden visar hur det går till:
Han visar ju hur man byter kamremmen men inte hur han gjorde när han upptäckte att avgaskammen stog lite fel som är MITT probl. :shock:
av T-rex
Jago skrev:Hur går det för dig Thomas?
Ja du... verkar vara delade meningar om just det här, har fått andra svar på ett annat volvoforum och alla svar är förbryllande, en del anser att jag ska ställa med tolk o andra säger ställ upp till markeringen ??:-/ Lutar att jag får dra upp motorn på släpet o åka till volvo eller nått sånt...
Användarvisningsbild
av Jackson75
Märkligt att man har lagt till markeringar om man ändå inte kan lita på dem?
Senast redigerad av 1 Jackson75, redigerad totalt 0 gånger.
av T-rex
Jackson75 skrev:Märkligt att man har lagt till markeringar om man ändå inte kan lite på dem?
Nu struntar jag i allt, jag la på kamremmen över insug o avgas o måttade in drevet så det står mot markering samt kuggar i kuggarna så får vi se, skall givet dra runt motorn två varv för att säkerställa att det inte tar i och att markeringarna stämmer överens, spännande spännande :shock:
av klacken
I videon så vred han ju lite tillbaka så båda märkningarna kom lika långt från märket på plastkåpan.Om motorn gått bra förut så skulle jag nog inte ändra något.
Dashcam

Är det någon som har installerat en dac[…]

OTA 4.xx

Har ni fått OTA 4.xx ännu. Jag fick med[…]

Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]