Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olson
Tozzy skrev:Biltema belägg? hade samma problem på en Saab i höstas, pedalen tog nästan i golvet hur mycket jag än luftade med Biltema beläggen. Bytte till ATE belägg och bromspedalen blev stum och bromsarna tog tokbra igen.
:D lr hur? Såklart de e Biltemas fel
av Tozzy
olson skrev:
Tozzy skrev:Biltema belägg? hade samma problem på en Saab i höstas, pedalen tog nästan i golvet hur mycket jag än luftade med Biltema beläggen. Bytte till ATE belägg och bromspedalen blev stum och bromsarna tog tokbra igen.
:D lr hur? Såklart de e Biltemas fel
Näe, är nog Saab's fel :lol:

Allvarligt talat, så lyfte jag bara ur Biltema beläggen och stoppa i ATE från Mekonomen så fungerade bromsarna perfekt, så i detta fall så var det Biltemas fel....
av Beretta56
[quote="Jonas_latt"]

Har idag luftat igen. Samma sätt med bilen igång och avstängd.
Körde en sväng men de tar fortfarande längre ner än innan.

quote]

En fråga. Måste/ska man lufta med bilen igång och avstängd?
av Beretta56
Använde också det luftningsverktyget i sommras efter att jag renoverat ett ok. Tyckte inte att bromsen blev riktigt bra, så jag fick hjälp av en som fick pumpa. Då blev de bra.

Varning: Kompisen använde också ett sådant verktyg, men locket med slangen släppte från bromvätskebehållaren...
MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Standard med volvos låskistor.

Jag tror du har Bendix tändsysten på de[…]