Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Andreas2012 skrev:Stackars bilen..... :(

Påminer mig om definitionen av uttrycket `blandade känslor` , dvs. att se svärmor köra ut för en jätte hög klippkant, och i samma sekund ser du att hon sitter i din splittnya XC90.
Jag ska erkänna att jag tänkte på samma skämt....

Har ej ännu hört hur skaderegleringen slutar. Försäkringsbolaget sa att det tagit längre tid än dom trott att plocka isär bilen för att bilda en åsikt om skadebilden. En lista av delar ska sammanställas för att se hur dyrt det blir om det nu är möjligt att laga den.
Samtidigt diskuterar jag nu med frugan att möjligtvis köpa en ny XC90 och sälja den gamla efter den lagats. Volvo USA kör med en kampanj just nu med 0% ränta i tre år. Inte illa.... Vi får se.

Jag återkommer när jag hör vad resultated blir med skadan.

freezingalaskan
Då har jag fått in besked ifrån försäkringsbolaget. De påstår att det kommer att kosta ungefär 75,000SEK att fixa. Min mekaniker tvekar att det stannar vid det efter att ha sett bilder på bilen i skadat skick. Jag är också tveksam till att allt kommer att lagas på rätt sätt. Jag har redan köpt en ny 2013 XC90 Platinum med all utrustning utom DVD och får den uppskickad från Seattle om två veckor. Lokal handlare hade inte precis vad jag ville ha, och köper man ny bil så vill man ju gärna inte kompromissa. Tyvärr ej diesel eftersom det bara går att få 3,2 liters bensin här....

Jag kommer att skriva här igen om det blir någon ny information angående reparationen.
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom s[…]

Hej! Jag har när jag köpte bilen fö[…]

Tack för svar, så milen 27000 på […]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]