Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har polyuretan från Vparts. Köpte först bussningar men de trillade ur så jag köpte hela länkarmarna och jag tycker de är skit. Hela framvagnen kasar lite i sidled vid första inbromsningen. Ska köpa vanliga länkarmar och sätta dit igen. Autoxeperten har Lemfhörder som är orginal för 1400st samt att det finns förstärkta till utryckningsfordon. Spindelleden behövs inte bytas om den inte glappar men det är ju en smaksak.
av Xuri
dieselmagnus skrev:Har polyuretan från Vparts. Köpte först bussningar men de trillade ur så jag köpte hela länkarmarna och jag tycker de är skit. Hela framvagnen kasar lite i sidled vid första inbromsningen. Ska köpa vanliga länkarmar och sätta dit igen. Autoxeperten har Lemfhörder som är orginal för 1400st samt att det finns förstärkta till utryckningsfordon. Spindelleden behövs inte bytas om den inte glappar men det är ju en smaksak.

kolla vad bussningarna till ambulanserna kostar annars å tryck i dom i dina länkarmar.

om jag minns rätt har ambulanserna samma mått fast värre diton.

man började att byta bara bussningarna på dessa, medans man bytte hela bärarmarna på dom vanliga bilarna.
"sen" började man byta bara bussningarna på dom vanliga också.

om inte jag minns fel så var även ambulansernas länkarmar i gjutjärn istället för alu.
på tex xc70 så måste man först sätta fast delen över spindelleden först lite löst sedan fästa länkarmen ,fäster man länkarmen först och sedan drar ned den över spindelleden skadar man bussningarna dom spricker ,
av widdde
Scantech-armarna på mekanika är alltså bra grejer? Är dom bättre än Volvo original? (För dom är väl egentligen inget vidare? Är väl en vanlig sjuka på s60, dåliga bussningar alltså..)
av JE Jr
här finns lite info om Meyle HD, där Meyle förstärker vissa svaga originalkomponenter för eftermarknaden. Kommer inte ihåg vilken reservdelsfirma som säljer dem, var de Autoexperten?

Hade för mig det var hela länkarmar, men det verkar bara vara lösa bussningar. Välj Volvo i rullisten på höger sida.

http://www.meyle.com/EN/Service/Downloa ... ation.html

De bakre länkarmsbussningarna skall annars vara förstärkta på XC70, kan ju vara något att kolla upp?

Har förresten hört att Volvo ersatt alla främre bussningar till länkarmarna till "polisvarianten" redan, men vet inte om det stämmer?

Köper du övre fjädersäten på Volvo till S70/V70I/S60/V70N/XC70 får du numera iallafall XC90-varianten som ska vara lite kraftigare och ha längre livslängd. Har själv gjort det till min S70.
Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]