Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eleganten
Vojje skrev:Denso-spjäll har jag aldrig hört talas om förut. Denso LMM (från 2000) är skräp.
Det är en 2001 så den ska förhoppningsvis ha en Bosch LMM. Är det ovanligt att de gör sönder? Tänker om det är troligare att det är en av Lambdasonderna som spökar. Störande nog så ligger papperna med felkoderna kvar i bilen som ju är på verkstaden nu. Aja, får försöka lugna mig tills i morgon när jag förhoppningsvis vet mer.
Användarvisningsbild
av wissel
Vojje skrev:Denso-spjäll har jag aldrig hört talas om förut. Denso LMM (från 2000) är skräp.
Sorry det gick av bara farten, menar Magneti Marelli spjäll och DENSO LMM. :oops:
Denso LMM med slutsiffra 40 eller 41 är väl godkända ?
Magneti spjället med Gul etikett är väl något bättre än det med vita etiketten hoppas jag då mitt spjäll (gul etikett) kostade 5 lax. Drygt. :cry:
Det jag ville belysa var / är att om man har Denso så är man ganska styrd med att fortsätta i Densoträsket.....
Användarvisningsbild
av reo91
eleganten skrev:Men det finns väll inga Bosch spjäll? Tror det var ett magneti marelli som satt där. De som tydligen alltid pajar. LMM:en borde med största sannolikhet vara ett Bosch. Ska prova att koppla ur den och se hur bilen går då.
Bosch-spjäll finns, har det på min V70 -02 2,4T Business. Vet ej varför min har detta spjället men det är original-monterat.
Kan kanske bero på var bilen är tillverkad eller något sådant.
Användarvisningsbild
av wissel
reo91 skrev:
eleganten skrev:Men det finns väll inga Bosch spjäll? Tror det var ett magneti marelli som satt där. De som tydligen alltid pajar. LMM:en borde med största sannolikhet vara ett Bosch. Ska prova att koppla ur den och se hur bilen går då.
Bosch-spjäll finns, har det på min V70 -02 2,4T Business. Vet ej varför min har detta spjället men det är original-monterat.
Kan kanske bero på var bilen är tillverkad eller något sådant.
Vissa 2002or har Boschspjäll men inte alla.....2003 var Magneti spjällen väck på de flesta motoralternativen....
Användarvisningsbild
av hollan
du har inte denso i en turbo
gasspjället är magnet ja hur de nu stavas och lambda och masse mätare är bosch
endast sugmotorer har denso
av eleganten
Då var LMM utbytt och bilen går normalt. Fick dock fram en felkod om att turbo hade för HÖGT flöde :shock:
Kommer byta kylare och fixa med värmen i helgen så ska tillbaka efter helgen och radera felkoder och göra en sökning till. Skönt att ha tillgång till VIDA mer eller mindre gratis. :D

Kan också passa på att säga att den LMM-stickan Mekonomen tog hem till mig INTE passade till Bosch LMM med slutsiffror 045. Det blev, efter en del efterforskning, en Biltema. Tydligen ska det vara samma-lika som alla andra kopior. Skulle det bli problem med den så har jag fortfarande samma garantier som någon annanstans. Får återkomma med utvärdering när jag kört lite mer. :)

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]