Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jsn skrev:
helgonet1 skrev:Hej jsn

Har du läst mitt inlägg??

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=59947

Hej helgonet1
Läst igenom det och jag har upptäckt samma som du att de är känsliga för skit i fälgarna så fälgarna är oftast renare än bilen.
Men vibrationerna är kvar..
Bytte du bara skivorna bak ? inte fram ? bromsbackarna är bytta men med det intervallet du hade på dina (1,5 år ) ska jag nog se över dem.
Ja de byttes bara i bak, de var ganska rostiga. Har också läst här på forumet att en del haft orunda däck samt fälgar trots att däcken vart nya och fått dessa vibbar pg a det. Kan vara värt att åka till en däckfirma och få detta kollat. Det ska absolut inte finnas några vibrationer i en felfri bil!! Har ägt en hel del bilar sen jag fick körkort 1980 och aldrig råkat ut för detta fenomen. Visst har jag haft obalans i fälgar men det har man balanserat bort utan problem. 8)

Kan också vara hjullager lr drivaxel eftersom du känner av det när du svänger. När jag hade dessa problem så märktes det inte mer lr mindre när jag svängde utan bilen vibrerade när jag höll hastigheter mellan 80-100 km/h och då kändes det i hela bilen samt förarsäte och man såg på instrumentbrädan att det vibrerade.

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]