Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomsa
Vojje skrev:Spennende. Nå venter vi bare på hvordan de gjør i Finland. :lol:
:-)-) :D
Användarvisningsbild
av sthlm
Men vad är det som gäller?
Tar drivlinan stryk eller inte?
Hur ser bilprovningen på sådana fall när det gäller ersättning?

Det jag upplevde var inte kul då bilen kastade och slet sig när besiktningskillen skulle starta och rullarna gick igång.
Att fyrkrafset fungerar fortfarande är konstaterat men vilket slitage ger detta på min drivlina?
Det högg så in i h-e i drivlinan när han startade den och rullarna drog igång samtidigt som han skulle köra henne över rullarna.
Känns som om det snart är 2013 och att det är dags att uppgradera utrustningen och anpassa den.
Inget snack om att man inte skall testa bromsar i maskin, jag vill veta om min bil är trafikfarlig eller inte.
Men detta måste ju ske på ett vettigt sätt.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Mycket intressant frågeställning, i avseende på den tekniska sidan av "problemet". Jag menar, hur mycket "fel" i varvtal mellan främre och bakre axel kan systemet tolerera, och vad händer när denna gräns överskrids?
Jag kan inte så mkt om visco kopplingar o sådant, därför blir jag väldigt nyfiken att få höra hur det fungerar av någon som är insatt i detta.
Användarvisningsbild
av Jim Profit
Intressant läsning detta. Efter att precis bytt oljepump och styrbox på min bil så är man ju lite orolig efter detta (ingen billig reparation kan jag lova..).
Fyrhjulsdriften funkade förra vintern men inte denna, besiktning har skett därimellan men hur kan man veta säkert vad som orsakat funktionsfelen?.. :roll:
Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Backlampa

Jag igen, Troligen 16W Det är en som har m&a[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]

Stort tack för svar. Då blir det nog av[…]