- fre 21 dec 2012, 19:32
Vill du hinna ladda så mycket som möjligt på dina korta bilturer så ska du använda så lite utrustning som möjligt, givetvis. Det finns dock en gräns för hur mycket ström ett batteri hinner ta åt sig, så även om du minskar på förbrukningen är det inte sagt att batteriet laddar snabbare.
Electro skrev:Alltså vad menar du med din text? Om man kör korta sträckor så ska man använda så mycket utrustning som möjligt för att batteriet ska må så bra som möjligt? Alltså som när jag åker 3 min till gymmet så ska jag dra på full stolsvärme och värme på backspeglar och bakruta osv osv? Jag trodde att de va tvärtom om jag ska vara ärlig! :sNej, jag menar att jag aldrig haft strömproblem trots att jag helt struntar i hur mycket ström jag använder och trots att jag kör korta sträckor ganska ofta. Strömmen har alltid räckt till. Klart att jag också haft slut på ström nån gång under åren, men då har det varit batteriet som passerat bäst före.
Vill du hinna ladda så mycket som möjligt på dina korta bilturer så ska du använda så lite utrustning som möjligt, givetvis. Det finns dock en gräns för hur mycket ström ett batteri hinner ta åt sig, så även om du minskar på förbrukningen är det inte sagt att batteriet laddar snabbare.
Skoda - Tyska delar i tjeckisk låda. :)
- By abel1