- fre 24 nov 2006, 10:06
#71308
Fick mina vinterdäck om-monterade på Helmia i Karlstad förra veckan eftersom de satt "bästa däcken" fram istället för bak. Noterade kraftigt klonkande efter det och efter ha läst era inlägg bestämde jag mig för att känna på bultarna. På 3 av däcken kunde jag skruva bultarna för hand och sedan efterdra med nyckel. Visst att de har mycket att göra i dessa tider men med tryckluft, hur jobbigt kan det vara?! :evil:
Ringde upp dem och talade om vad som hänt, de skrev in det i rapporteringssystem och lovade att prata med verkstaden. Men på min fråga om kompensation fick jag höra att jag faktiskt få däcken monterade gratis. Erbjudandet var att jag betalade 150kr. och fick en värdecheck på samma summa till butiken. Jag sa att jag har inte fått det gratis, jag har "prylar" möjligtvis. Men någon vilja att idka goodwill fanns inte. En enkel manöver och jag hade glömt detta eller endast kommit ihåg det positiva bemötandet. Nu smakar minnet bittert. En gång är ingen gång, men två ggr...
Varje kund som bemöts på liknande vis är en potentiell konsument som väljer annat märke nästa gång. Volvo måste tänka om och inse att kunden måste stå i centrum, alltid. :!:
Ringde upp dem och talade om vad som hänt, de skrev in det i rapporteringssystem och lovade att prata med verkstaden. Men på min fråga om kompensation fick jag höra att jag faktiskt få däcken monterade gratis. Erbjudandet var att jag betalade 150kr. och fick en värdecheck på samma summa till butiken. Jag sa att jag har inte fått det gratis, jag har "prylar" möjligtvis. Men någon vilja att idka goodwill fanns inte. En enkel manöver och jag hade glömt detta eller endast kommit ihåg det positiva bemötandet. Nu smakar minnet bittert. En gång är ingen gång, men två ggr...

Varje kund som bemöts på liknande vis är en potentiell konsument som väljer annat märke nästa gång. Volvo måste tänka om och inse att kunden måste stå i centrum, alltid. :!:
/Fredrik
Saknar sin S80 T6 '01
Saknar sin S80 T6 '01