Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Skulle rekomendera att montera in en tillsatsvärmare, en dieselbil utan tillsatsvärmare är ingen hitt i kylan oavsett motor el bilmärke, inte de jag kört iaf.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja man får räkna med minst 20km landsvägskörning innan motorn når arbetstemp då det kryper ner mot -20 grader utan dieselvärmare. Sätt en pappskiva framför kylaren så blir det lite bättre!

/Kalle
Användarvisningsbild
av Vojje
~Kalle~ skrev:Ja man får räkna med minst 20km landsvägskörning innan motorn når arbetstemp då det kryper ner mot -20 grader utan dieselvärmare. Sätt en pappskiva framför kylaren så blir det lite bättre!
Helt meningslöst. Det trodde jag alla visste.
Användarvisningsbild
av Vojje
Vad ska ni ha pappskivan till? Det cirkulerar inget vatten i kylaren om termostaten fungerar och fartvinden räcker inte till för att kyla motorn utifrån och in.
av baztubox
jag har en V70 D5 -02 efter att min värmare dog för några veckor sedan så får jag köra 25 km innan jag har full motor temp. jag har bytt termostaten i hop om att det skulle göra skillnad men inte. och mes kör jag när det är -17 ute så sjunker tempen mätaren ner ungefär 2 vita streck.

När värmaren fungerade så startade ju den automatiskt när jag startade bilen och körde i väg utan att jag behövde sätta den på ON.
Värmare hjälper till då Dieseln har större verkningsgrad + att det går i 12.5L!!!! kylarvatten i dom.

Ska reparera min värmare nu till i helgen.

sen vill jag bara säga det att när värmaren gick i gång på autostart när jag körde iväg så tog det inte mer än max 3-5min innan full värme fanns i bilen.
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]