Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av umekille
Då är det luftflödet som går helt fel väg eller inte går alls...
något spjäll eller ventil han ha hoppat ur läge.
Någon tempgivare till värmesystemet?
Luftläckage i någon kanal?.
Jonas_latt skrev:Jag hörde om liknande problem för någon vecka sedan. En polare hade dålig värme.
Han felsökte byte termostat mm.
Till slut va det 'elementet' under handsfacket som va täppt .
Kanske värt att kolla?
Bytte han elementet eller ?
Jonas_latt skrev:Osäker. Jag halv lyssna när han prata om det.
Men det borde väl gå ta ner och spola igenom det?
Ja men det verkar som att de som gjort det endast får en liten förbättring.
Kan du kolla med han om han bytte den??
har den gått långt? har bytt flertalet element på dieslar långmilare och dom har haft samma symtom som din att rören är varma till elementet och urspolning har inte hjälpt
hollan skrev:har den gått långt? har bytt flertalet element på dieslar långmilare och dom har haft samma symtom som din att rören är varma till elementet och urspolning har inte hjälpt
Det är en 2006a 27000mil.....
V70 2,4 d aut. 2006
Kanskje er det luft ved torpedoveggen som hindrer sirkulasjonen, . . (?)
Jeg hadde samme symtomer, litt varme i slanger/rør, men ikke særlig varme fra registeret.
Trodde det var tett. Koblet fra ved torpedoveggen etter å ha klemt sammen slangene der, spylte gjennom registeret med vann, var helt åpent.
Fylte kjølevæske på varmeregisteret via rørene ved torpedoveggen til det rant ut i andre røret,
koblet hurtig sammen slangene/rørene, og startet motoren.
Varmen kom veldig fort og har vært OK siden.
eddar skrev:V70 2,4 d aut. 2006
Jeg hadde samme symtomer, litt varme i slanger/rør, men ikke særlig varme fra registeret.
Trodde det var tett. Koblet fra ved torpedoveggen etter å ha klemt sammen slangene der, spylte gjennom registeret med vann, var helt åpent.
Fylte kjølevæske på varmeregisteret via rørene ved torpedoveggen til det rant ut i andre røret,
Prövade som du gjort. Det vart bättre men inte tillräckligt bra. -4gr ute. Upplevde att de efter 3 mil körning vart sämre och sämre....
matteburk skrev:
eddar skrev:V70 2,4 d aut. 2006
Prövade som du gjort. Det vart bättre men inte tillräckligt bra. -4gr ute. Upplevde att de efter 3 mil körning vart sämre och sämre....
Kanskje forsøke igjen (?) Klem sammen begge slangene (med klemmer) mens det er trykk i systemet, (da er luftlommen(e) sammenpresset), deretter åpner du trykklokket så trykket forsvinner. Så fylle på mer væske på varmeregisteret gjennom de rør-endene.
(Jeg tror at om det er mye "tæring" på vannpumpen, så blir sirkulasjonen litt dårligere, og dermed er det lettere at luftlommer oppstår.)
Håper du finner varmen . . .
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]