Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kunde dra på 20 ggr efter varandra utan problem med sedan bara gasa en gång och den går ned i nödläge. Kombiinstrumentet har inget med detta att göra. Byt du filtret. Gör noga rent vid filterhållaren där filtret ska sitta an. Byt filter med 4000 mils intervall
av baztubox
jag har exakt samma problem som dig... jag måste antingen stänga av bilen eller släpa gasen och ner till Ca:70kn/h sen gasar jag försiktigt upp till i mellan 115-120km/h då känner jag hur laddtrycket kommer och bilen beter sig som vanligt,
Som sagt min D5:a hade tanken full med bakterier. Rivning av tank och byte av tankarmatrur. Hjälpte inte. Rengöring av bränslesystemet med ultraljud avhjälptes inte heller. Byte av högtryckspumpen gjorde susen. Jag hade först inne bilen på en Volvo verkstad de bytte filtret och felet kvarstod. Vi mätte sedan pumptrycket och det låg bra på tomgång och vid belastning. Lämnade sedan blien till Dieselmeken i Tranås som är grymma. De rev tank och bytte det jag skrev ovan. Har du otur kan din högtryckspump beckat ihop eller orkar inte pumpa max när ditt maxladd kommer för den är sliten.
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]