Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pewi78
Men den jag hittat via En volvohandlare nu är 2-din!?!? där emot tyckte de att jag skulle köpa en alt ram som skall "stabilisera" kontruktionen men vad jag kan se så finns den redan i bilen!

//Peter
Om du kollar på bilden som du länkar till.. Om du kikar övanför "prylfacket" precis på höger sida så ser du en smal ribba som går längsmed hela sidan i gapet där du ska köra in stereon. Den måste bort.. Inge jobbig grej å fixa bara såga bort med bågfils blad
av pewi78
Ok:) Tobzter har du koll på vad det är för radio funktioner som försvinner ?!?! tänkte på det som står i texten i länken, det som gäller HU modellerna...Volvo verksatden "vägrade" svara på det?!?!?

//Peter
pewi78 skrev:Ok:) Tobzter har du koll på vad det är för radio funktioner som försvinner ?!?! tänkte på det som står i texten i länken, det som gäller HU modellerna...Volvo verksatden "vägrade" svara på det?!?!?

//Peter
E väl inget som försvinner.. Bror ju helt vad för eftermarknads stereo du ska köra med.. Vanligaste är väl att ratt knapparna inte funkar.. Men de finns stereo's som stödjer det.. Eller adaptrar.. Ångrar inte en sekund att jag slängde ur original stereon..
av mena
Ni som har bytt ut original stereon mot något annat, skulle ni kunna lägga in foto på hur det ser ut. Är själv sugen på att lägga in sådan monteringssats för att lägga in en blåtands-stereo men med sådan monterings/adaptersats istället för original stereo utseendet talar emot saken.

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]