Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S.t.r.a.n.D
popeye65 skrev:Om man köper från Kina, är där inga tullavgifter då, eller brukar de slinka igenom :D
Nej det har jag aldrig varit med om dom 20-30 gånger jag handlat på ebay från kina/hong kong, men jag har bara köpt små saker som kommer i brevlådan. Vet inte hur det blir med stora saker. Det kommer alltid i ett sånt vadderat kuvert med namn och adress på så det finns då inga belopp för tullen att räkna på.
Användarvisningsbild
av bargis
En dum fråga, har bara haft bilen i en vecka. Men har inte sett vart obd kontakten sitter, har iof inte letat heller.
Har en oanvänd elm som vore kul att prova :)
Användarvisningsbild
av popeye65
Sitter till vänster under ratten, ovanför där du öppnar motorhuven, där sitter en liten lucka, öppna den och du hittar kontakten :)
Användarvisningsbild
av bargis
popeye65 skrev:Sitter till vänster under ratten, ovanför där du öppnar motorhuven, där sitter en liten lucka, öppna den och du hittar kontakten :)
Tackar :D
av andy78
Den från skruvat var väldigt lik en version av ELM 327.

Tycker Elm 327 är suveränt för vad det är, jag köpte min för 1,5 år sedan för 175 kr och den har tjänat in sina pengar.
C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Men för bövelen slå av skorna inn[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]