Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av icas
Tack för alla svaren! Det är bara steg 1 jag är ute efter just för att slippa skruva i den enorma pris skillnaden.

Kör lugnt med bilen men det e jue alltid kul med lite extra hästar under huven.

Fortf inte fått något pm med någon vänlig själv som vill göra detta åt mig för en slant
av JohnB
Tyvärr är det så att när man köper trimmet så knyts det mot bilens chassinummer vilket gör att det inte går att flasha flera bilar med samma programvara. Det kan ju vara så att det finns någon på forumet med "mad hacker skills" som kan fixa den begränsningen eller kanske rentav någon som jobbar på en tuningfirma som är villig att hjälpa till men för oss andra blir det svårt. Jag har för mig att vi har 20% rabatt på RICA genom forumet.

/John
av icas
JohnB skrev:Tyvärr är det så att när man köper trimmet så knyts det mot bilens chassinummer vilket gör att det inte går att flasha flera bilar med samma programvara. Det kan ju vara så att det finns någon på forumet med "mad hacker skills" som kan fixa den begränsningen eller kanske rentav någon som jobbar på en tuningfirma som är villig att hjälpa till men för oss andra blir det svårt. Jag har för mig att vi har 20% rabatt på RICA genom forumet.

/John

Tack för svaret, då förstår jag varför det inte droppar in några meddelanden, får väl införskaffa mig en apparat då.

RICA visar även felkoder förmodar jag?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
icas skrev:
JohnB skrev:Tyvärr är det så att när man köper trimmet så knyts det mot bilens chassinummer vilket gör att det inte går att flasha flera bilar med samma programvara. Det kan ju vara så att det finns någon på forumet med "mad hacker skills" som kan fixa den begränsningen eller kanske rentav någon som jobbar på en tuningfirma som är villig att hjälpa till men för oss andra blir det svårt. Jag har för mig att vi har 20% rabatt på RICA genom forumet.

/John

Tack för svaret, då förstår jag varför det inte droppar in några meddelanden, får väl införskaffa mig en apparat då.

RICA visar även felkoder förmodar jag?
Kolla deras hemsida.
Imma i strålkastarna

Det är fullt normalt med kondens enligt Volvo[…]

VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]