Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av umekille
Kolla först om det blir så att med inregistrering,besiktning
och lampbytet blir billigare köra tillbaks bilen och sälja den
där och sen köpa en svensk bil istället.Eller köpa en svensk
bil och frakta över den, innan du flyttar och sälja din Vänster
trafikare på plats.
av Lissdan
det såg bra ut men han som sålde var en skurk. Han tog 200 och försvann. Så jag är tillbaka på ruta 1. dan
av S.t.r.a.n.D
Lissdan skrev:det såg bra ut men han som sålde var en skurk. Han tog 200 och försvann. Så jag är tillbaka på ruta 1. dan
Ajfaan, det sög ju. Nu känner jag mig ju illa till mods som tipsat om en skurkannons. :oops: Snabbsökte bara på blocket och tog första bästa annons. Ville han ha 200 i förskott och sen sket han i dig? Det är väl lite av erfaranhet att alltid vara skeptisk till alla på blocket..

Håll utkik på blocket om det dyker upp i närheten av dig så är det ju säkrar att åka dit och kolla på dom. Så slipper man allt med frakt och förskott m.m. Samt bildelsbasen.se , som innefattar dom flesta skrotarna i sverige. Men om du letar på bildelsbasen efter strålkastare, försäkra dig om att du ser skillnad på en xenonstrålkastare och en halogenstrålkastare. Har märkt att det ibland står xenon fastän det är felstrålkastare på bilden. Här kan du läsa hur du ser skillnad: http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... 3e00978ceb
av Lissdan
Repris; Det där med att sälja bilen hade nog varit bra men det är så att för min V70 AWD 05 får jag max 20.000 och det räcker inte långt i Sverige så jag tänkte att i stället lägger jag ner några tusen på den och kör den ett år eller så i Sverige, jag har kört med ratten på H sida nu i sex år. och sedan får det väl bli skroten eller i delar. Dessutom kan jag spara en hel del tusenlappar på att köra över med packningen istället för att sända med en firma. Volvon rymmer ju en hel del. Fast det här med xenon ser ju ut att spräcka mina kalkyler. Hoppas fortfarande att hitta till överkomligt pris. Får jag och hoppas på tips.
Dan
av S.t.r.a.n.D
En tanke...om bilen utrustats med xenon från fabriken, måste man då köra med xenon eller får man montera halogenstrålkastare? Jag vet inte om detta är okej men om det är det och xenon inte är ett krav hos dig så blir marknaden större samt dom är ju billigare. Men som sagt, en tanke bara...
Du får dagligen hålla koll på bildelsbasen och blocket..

Hej! Dags att utforska nya delar av forumet och in[…]

Motorvärmare

En fråga: Laddas 12V-startbatteriet samtidi[…]

Basalt är dit problem, att höjtryckspump[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Är inte denna bil av modellår 2009? En […]