Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bokat reparation nu. Fått ett ca pris på 13 500:- då är det regöring vevhusventilation/oljetråg, byte oljefälla samt slangar. Byte kamrem plus packbox vevaxel. Auktoriserad Volvo verkstad. Åker in nästa torsdag så jag återkommer efter det med beskrivning på vad som gjorts.
Ja man kan ju hålla sig för skratt, köpte bilen för att jag behövde nåt billigare och få loss lite pengar till husköp, men så mycket billigare blev det ju inte. Privat dessvärre.... säljaren är informerad om "problemet".
Användarvisningsbild
av mhunter
Verkligen trist när det blir sådär. Dock har jag svårt att tro att detta rört sig om ett "dolt fel" som säljaren känt till. Sådant är inte lätt att dölja eller temp.laga/fusklaga. Det rör sig nog om riktig otur att detta inträffade så kort efter istf vid provkörningen.
Hoppas det löser sig och att du inte tappat förtroendet för att handla privat, vilket oftast inte är ett problem.
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]