Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
Du kan inte läsa felkoder där. Enda du kan göra är att få veta om det finns felkoder att läsa eller inte.
av anbe9323
Ok jag har använt biltemas läsare för att min stora läsare vill inte fungera men hittar inga fel
Användarvisningsbild
av gooose
om det inte står något när du vrider på färddatorn så har du inte möjlighet att starta värmaren manuellt endast automatisk start på din kärra
Du måste ladda programvara för att få tillgång till tidur/direktstart

Detta är ett tillval som man måste göra alla bilar av din modell levererades utan tidur sedan beror det på tidigare ägare om dom laddat denna programvara

//Gooose
Senast redigerad av 1 gooose, redigerad totalt 0 gånger.
av anbe9323
Ok jag har använt biltemas läsare för att min stora läsare vill inte fungera men hittar inga fel
av anbe9323
gooose skrev:om det inte står något när du vrider på färddatorn så har du inte möjlighet att starta värmaren manuellt endast automatisk start på din kärra

Detta är ett tillval som man måste göra alla bilar av din modell levererades utan tidur sedan beror det på tidigare ägare om dom laddat denna programvara

//Gooose
Så alla kan inte starta sin värmare manuelt?
av mbc
anbe9323 skrev:
gooose skrev:om det inte står något när du vrider på färddatorn så har du inte möjlighet att starta värmaren manuellt endast automatisk start på din kärra

//Gooose
Så alla kan inte starta sin värmare manuelt?
Nej, som goose sa man måste ladda mjukvara, antingen beställde man det när bilen var ny eller så får en verkstad ladda in mjukvaran i efterhand.
Men standard var det ingen manuell start på värmaren, den är till för att hjälpa motorn att komma upp i temp när det är kallt ute.
Den manuella starten är egentligen bara en bonus om man laddar mjukvaran.
av christerek
anbe9323 skrev:Ok jag har använt biltemas läsare för att min stora läsare vill inte fungera men hittar inga fel
Hej fungerar Biltemas felkodläsare bra på v70 diesel 02 eller finns det någon annan läsare som fungerar?
För jag mistänker att jag har fått misslyckad start på min värmare och då måste jag nolla felkoderna i bilen.
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]