Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kautschuk
Med andra ord så kan kan jag då slipa om min extranyckel och använda den istället för de andra slitna och då även kunna använda dem till bagageluckan, torde ju bli betydligt billigare än att köpa nya. Jag gör så.
Användarvisningsbild
av wissel
Kautschuk skrev:Med andra ord så kan kan jag då slipa om min extranyckel och använda den istället för de andra slitna och då även kunna använda dem till bagageluckan, torde ju bli betydligt billigare än att köpa nya. Jag gör så.
Att SLIPA om en nyckel tror jag inte går, men OM det är programmeringen som avgör var den skall passa så möjligen...men om du låser upp bagageluckan med en nyckel som funkar och sedan BARA använder fjärren och låser så borde det väl funka normalt. Jag har ALDRIG använt dessa "finesser" med att använda olika nycklar till olika funktioner. På min V70 finns inte ens ett lås på Bakluckan. Låser ENDAST med Fjärren. Om jag använder nyckeln på framdörren o låser upp så låses även bakluckan upp, måste ju vara samma för dig om du ställer låset i rätt läge med NYCKELN därbak ? Läs igenom din Instruktionsbok om hur du ställer låset rätt med NYCKEL.
Fjärrkontrollen och upplåsning med nyckel i framdörren är väl fullt tillräckligt ?
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]