Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zwizz
Kan börja med att tacka alla för svar! Är grymt tacksam :)

har nu provat att koppla ur rörelsedeckarn i kupén och änsålänge är den tyst ialafall! får se om den börjar väsnas snart igen :lol:

återkommer senare hur det gick ;)
av Zwizz
Då är det testat och det va inte det utan nyss så hoppade jag ur stolen av att det började tjuta igen :lol:

så då är det inte sensorn i taket. Och om det är något med sirenen så ska inte bilen va tyst då?

Mvh
av Zwizz
Okej! Ska börja med imorrn att ladda batteriet fullt ifall det nu är det. Annars får jag vänta tills nästa vecka då verkstaden har tid och kika på det :)

förresten vad kostade det och laga det felet?
Användarvisningsbild
av greeeken
Batteriet i själva sirenen är ju bara ett backup batteri. Ifall bilbatteriet är slut så fungerar larmet iallafall ett tag.
När batteriet i sirenen är kaputt så börjar det tjuta lite då o då. Välkänt fenomen.

Du kan ju leta lite i forumet så förstår du vad jag menar :D
Öppna och stäng huven ett par gånger kan ju vara mikrobrytaren. Kolla felkoder så ser du ju vad som orsakar larmandet. På min S80T6 var det ett dåligt batteri (vanliga startbatteriet) samt trasig rörelsedeckare som orsakade mina fellarmningar.
av Zwizz
Har nu kollat spänningen på batteriet (12,4 volt när den stått ~1h efter körning och 14,14 volt med bilen på) så batteriet är ju inte helt 100 då ett friskt ska ligga på 12,8! Samt öppnat och stängt huven 2 ggr och sen larmat igen!

Så får vänta nu och se om det är det som är felet :P
av Zwizz
dieselmagnus skrev:Kolla syranivån i batteriet och ladda med en bra laddare typ Ctek

Syranivån är kikad och den va bra! ska gå ut och kolla nu sen när bilen larmar och kolla va de är för spänning då om det sjunker tills det börjar låta eventuellt :)

:P Leap har återvunnit samma fula knep som[…]

Vet de som lägger tidningspapper under gummim[…]

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]