Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stoffe
CarMan skrev:Du behöver nytt huvlås & ern seren. samt 2 mjukvaror & eventuelt en kabelhärva till mms:en

Japp mjukvaran visste jag om... dom sa att det skulle gå på lite mer än 1000 kr på bildepån...

Hmm huvlås o kabelhärva... aja bara ut o leta =) Tack för svaren =)
Användarvisningsbild
av CarMan
G-kraft skrev:
Stoffe skrev:
_Rick_ skrev:Du behöver knappen för MMS (rörelsesensorn) som skall sitta i CCM (Climate Control Module) med.

Nivåsensorn sitter bak vid REM bakom mattan i hörnet.

Challengevingen. En rätt rejäl vinge. Lite väl rejäl för att passa för gatubruk. Om man inte är 18 år och har bakåtvänd kepa förstås ;)

http://carlrydquist.com/s60_1.jpg

Hmm... 22, kepsen åt "rätt" håll... Fast de står ju Harry Johnsons Trädgårdsanläggningar på den förstås!!! Jo men jag gillar vingen eftersom den går ner på sidorna... mkt snyggt =)

Tjena Stoffe...kan nog ordna knappen åt dig som skall sitta på klimatorn.,,,
skickar ett pm,,till dig så fort jag fått den...
Är bilen svensksåld så har han redan knappen!
Användarvisningsbild
av Stoffe
CarMan skrev:
G-kraft skrev:
Stoffe skrev:
Hmm... 22, kepsen åt "rätt" håll... Fast de står ju Harry Johnsons Trädgårdsanläggningar på den förstås!!! Jo men jag gillar vingen eftersom den går ner på sidorna... mkt snyggt =)

Mm tror jag har den... är väl den som har en annan funktion om man inte har larmet? En bil med nån slags rörelsevågor ska det väl förestalla? Sitter som tredje knapp i min... efter STC o nått mer...
Användarvisningsbild
av CarMan
Stoffe skrev:
CarMan skrev:
G-kraft skrev:
Mm tror jag har den... är väl den som har en annan funktion om man inte har larmet? En bil med nån slags rörelsevågor ska det väl förestalla? Sitter som tredje knapp i min... efter STC o nått mer...
Svensksålda bilar har blokerat låsläge = bilens innerhandtag kopplas ifrån när man låser bilen, så bilen går inte öppna innefrån.
knapen "reduserat skydd" andvänds om någon befinnersig i bilen när bilen låses.
reduserat skydd gör så att bilen inte låser i blokerat låsläge & om man har larm så aktiverar inte rörelse sensorn. deta för att man ska kunna vistas i bilen & själv kunna ta sig ut om något händer.

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]