Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Crille skrev:Är inte elkabeln till 12v uttaget fördragen på alla V70 ?
När är din 01:a uttagen? Det är ju nytt kopplingsschema från mars-01 eller något sånt? Antagligen försvann fördragningen där då?!

/Martin
av vandenhoogen
Varför kostar ett uttag till en S80 -99 600kr ? borde väl likaväl kunna köpa ett till en V70 för 247:-? skulle sladden nu inte räcka är det väl bara att förlänga. för reläer och uttag måste väll vara samma?
Användarvisningsbild
av Loner
Just 99:orna av S80 är ju lite "udda", men i teorin har du helt rätt.

/L
Användarvisningsbild
av Ericsson
I min V70 -02 så var kablaget fördraget, så jag tänkte att det bara var att koppla in reläet och säkringen på plats 16, men icke, Det är uppen barligen inte draget någon tåt till plats 16.

Någon skrev något om någon shunt, kommer du ihåg vilken det var?

/Uffe
Användarvisningsbild
av Crille
MartinS skrev:
Crille skrev:Är inte elkabeln till 12v uttaget fördragen på alla V70 ?
När är din 01:a uttagen? Det är ju nytt kopplingsschema från mars-01 eller något sånt? Antagligen försvann fördragningen där då?!

/Martin
Bilen är en väldigt sen 01
Tillverknings datum 2001-06
regdatum 2001-07-05
Användarvisningsbild
av Crille
Ericsson skrev:I min V70 -02 så var kablaget fördraget, så jag tänkte att det bara var att koppla in reläet och säkringen på plats 16, men icke, Det är uppen barligen inte draget någon tåt till plats 16.

Någon skrev något om någon shunt, kommer du ihåg vilken det var?

/Uffe
Hej
Orkade inte skruva loss panelen bak men jag tror att det stod SH3 ( tredje nerifrån räknat ) på platsen.
Beroende på utrustning på bilen finns det att ental motstånd monterade, det är svarta eller gråa smala saker med ett antal stift på, denna till 12v uttaget ska vara grå.
Användarvisningsbild
av Ericsson
Crille skrev:Hej
Orkade inte skruva loss panelen bak men jag tror att det stod SH3 ( tredje nerifrån räknat ) på platsen.
Beroende på utrustning på bilen finns det att ental motstånd monterade, det är svarta eller gråa smala saker med ett antal stift på, denna till 12v uttaget ska vara grå.
Schysst! Så då är det som vi misstänkte att det som kallas shunt i elschemat kallas för "motstånd grått" eller "motstånd svart" i volvos lista över delar. Jag känner igen SH3 från elschemat.

Fattade jag rätt att du ,fast det verkar lika som originalkopplingen, inte fär upp meddelanden i displayen om påkopplade strömförbrukare i detta uttaget?

OK, så ett grått motstånd ska jag ha!
Tack!

/Uffe
Användarvisningsbild
av Crille
Hej

Ja det stämmer, jag får inget meddelande i displayen men det finns alltid ström i uttaget.
Kanske är någon liten programvara som saknas, men det är inget jag brytt mig om.
av volvis
Crille skrev:Hej

Ja det stämmer, jag får inget meddelande i displayen men det finns alltid ström i uttaget.
Kanske är någon liten programvara som saknas, men det är inget jag brytt mig om.
JUpp de är programvara som saknas, och inte finns för eftermarknaden...
Användarvisningsbild
av Ericsson
OK, efter att ha monterat ett "motstånd grå" enligt Crilles anvisningar så finns det ström i uttaget.

Artikelnumret på motståndet är 9494932.

/Uffe
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]