Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av basberoende
Simpans skrev:Hmm, inte värre än så alltså. Vilka lampor rekommenderar ni? :)

Sist jag köpte så handlade jag på Ebay. Billigt och dom funkar bra. 70:- för 2 st med frakt.
Användarvisningsbild
av Perc
70kr för två lampor låter lite väl billigt. Har snackat med folk som testat den prisklassen, dom brukar t.ex inte tända så bra då det är kallt ute.

Philips gör bra prylar.
Användarvisningsbild
av gooose
Varför lossa fronten ??
Lossa luftburken på Vänster sidan och byt lampan
Vad det gäller Höger sida så är det lite pilligare men det går även med händer som mina (modell större) om du har styrenhets boxen där Alla modeller har inte detta och då är det enkelt

Vad har du för årsmodell på bilen ?

//Gooose
av basberoende
Perc skrev:70kr för två lampor låter lite väl billigt. Har snackat med folk som testat den prisklassen, dom brukar t.ex inte tända så bra då det är kallt ute.

Philips gör bra prylar.

Har kört med dom sen i vintras utan problem.
Användarvisningsbild
av Vojje
Hur ska TS kunna byta lampor på garage-uppfarten om denne inte har ngt (bra) garage? :wink:
Kanske inte så kul på en regnig parkering el.dyl.?

Behöver förresten inte ljusbilden justeras (i höjdled)?
Användarvisningsbild
av Perc
Har svårt att se varför man skulle behöva justera nånting efter lampbyte, bara man inte rör justeringen. Och det borde man ju inte ha nån orsak att göra, tycker jag.
Användarvisningsbild
av Vojje
Perc skrev:Har svårt att se varför man skulle behöva justera nånting efter lampbyte, bara man inte rör justeringen. Och det borde man ju inte ha nån orsak att göra, tycker jag.
Inte medvetet. Justeringen är kanske inte så känslig?
Tycker bara att när jag byter H7 på min, med manuell justering upp och ned, blir det ofta förändring.
Men jag bär mig kanske illa åt? :lol:
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. S&au[…]