Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Fläkten går på ca 800-1000:-
Sitter fast med en skruv på baksidan av panelen.
Användarvisningsbild
av wissel
Det finns ju ett gäng sensorer:
Evaporator Tempgivare = Ner strax ovanför Gaspedalen
IAC sensorn sitter under plastsjoket under vindrutetorkaren hö. sida
Temperaturgivare i ECCn bakom lilla gallret inne i bilen.....
IAC sensorn kan du glömma i ditt fall då jag inte kan se att den påverkar värme/kyla. Bara stäng o öppna återcirkulation om det luktar skit eller diesel = samma sak :-)
Evaporatortempgivaren KAN ställa till det åxå, kostar 200:- och bytes lätt på 10 minuter....
men som sagt, kolla först inne bakom gallret......lys gärna med ficklampa ser du damm så ge faen i att peta där....:-) Dammsug.
Användarvisningsbild
av wissel
dieselmagnus skrev:Evaporatorgivaren ger ju isiga rör och det har jag inte märkt. Måste fråga om felkoden imorgon vad det är för nummer.
Den kan ge felaktiga värden åt alla håll................
av acrophobic
Den givaren i AC-panelen, med en liten fläkt som suger var full med damm på min. Efter renblåsning när jag ändå hade bort AC-panelen har systemet "svarat" mycket bättre. Innan om man startade bilen efter att den stått i solen fortsatte bilen ösa in kalluft långt efter jag tyckte det blivit kallt, nu lugnar fläkten ner sig betydligt tidigare.
Har beställt läcktest/tryckprovning/fyllning. Är det gas i systemet kan man ju gå vidare. Wissel jag är nu övertygad om att den lilla fläkten i ECC fungerar så den sensorn är hel då eller?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Trycktestade idag. Kondensorn läcker längst upp. Såg tydliga bubblor. :evil: 5000 spänn TILL på bilarna kul. Vill byta för att skona kompressorn. (Jo jag vet att vid lite gas slår den av). Idioterna som haft bilen innan har ju limmat fast stötfångaren på sidorna troligtvis för att plastskenan är sönder. Så vi får se hur det löser detta. :x

Är det någon som vet vad luftkvalitetssensorn ligger på i pris?

Tror du har något fel med solenoiden på[…]

Där blir ett fruktansvärt "göt[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag haft[…]

Grön laddningsindikering

Vet någon vad det är för skillna[…]