- fre 27 jul 2012, 11:07
Spacers använder man när man köper fälgar vars ET inte ligger inom bilmodellens tolerans.
Moderator: Moderatorer
Octopussy skrev:Varför använder man Spacers när det finns styrstopp?Spacers används för att hjulet (eg fälgen) ska hamna längre ut från navet. Detta för att kunna använda fälgar med olika bredd och offset/inpressningsdjup. I kombination med detta kan det vara lämpligt med styrstopp för att undvika att hjulen tar i hjulhuset vid maximalt rattutslag.
mbc skrev:Octopussy skrev:Är Utslagsbegränsare och styrstopp samma sak? Hittar inga Utslagsbegränsare när jag söker på skruvat, vad skall man söka på?Det är samma sak, jag har 2 nya i påse, dom passade inte på min bil, jag har en 07 och dom är annorlunda.
Eller kanske man behöver både Utslagsbegränsare och styrstopp?
En kan dum fråga men monterar man detta på samtliga hjul eller bara fram? Finns det risk för obalans när man bara monterar det på framhjulen?
Du får bägge för en hundring inkl frakt.
Pm:a om det är intressant.
basberoende skrev:Står i din profil att du kör classic och då kan jag nästan säg direkt att dom inte passar, mina är den äldre varianten som satt 00-06 kanske på tidiga 07 också, det är chassinrbegränsat.mbc skrev:Octopussy skrev:Är Utslagsbegränsare och styrstopp samma sak? Hittar inga Utslagsbegränsare när jag söker på skruvat, vad skall man söka på?Det är samma sak, jag har 2 nya i påse, dom passade inte på min bil, jag har en 07 och dom är annorlunda.
Eller kanske man behöver både Utslagsbegränsare och styrstopp?
En kan dum fråga men monterar man detta på samtliga hjul eller bara fram? Finns det risk för obalans när man bara monterar det på framhjulen?
Du får bägge för en hundring inkl frakt.
Pm:a om det är intressant.
Det lät intressant om dom passar på d5 awd ;)
mbc skrev:Står i din profil att du kör classic och då kan jag nästan säg direkt att dom inte passar, mina är den äldre varianten som satt 00-06 kanske på tidiga 07 också, det är chassinrbegränsat.
Det lät intressant om dom passar på d5 awd ;)
quote="basberoende"]mbc skrev:Det lät intressant om dom passar på d5 awd ;)Står i din profil att du kör classic och då kan jag nästan säg direkt att dom inte passar, mina är den äldre varianten som satt 00-06 kanske på tidiga 07 också, det är chassinrbegränsat.
Men titta vilka du har antingen ser det ut som dom som länkats till och då passar dom jag har, skicka pm om du vill ha dom.
Ska ta en kik på bilen i helgen om jag hinner. Är uttagen mars -07 så det är ju en V70N.
mbc skrev: Så du har med all säkerhet nya modellen, jag köpte på volvo men innan dom hittade vilka det skulle vara :evil:
Fick hjälp av en kille här på forumet och han hade sparat artnr.
31262497 ska det vara om du har 17 eller 18 tums hjul.
basberoende skrev:Det artnr jag skrev är de största volvo har, finns ju max 18 som originalhjul.mbc skrev: Så du har med all säkerhet nya modellen, jag köpte på volvo men innan dom hittade vilka det skulle vara :evil:
Jag åker på 225/35 20" dess värre...
mbc skrev:Jag får slå en kik på det helt enkelt...basberoende skrev:Det artnr jag skrev är de största volvo har, finns ju max 18 som originalhjul.mbc skrev: Så du har med all säkerhet nya modellen, jag köpte på volvo men innan dom hittade vilka det skulle vara :evil:
Jag åker på 225/35 20" dess värre...
Funkar det inte med dom får du nog bygga nåt eget, har inte sett några eftermarknads stopp till de nyare länkarmarna.
Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &aum[…]