Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomsa
mrsax skrev:
Nej, det gjorde jag inte. Jag hade loss motorn och kollade den mot en extern spänningskälla för att se om det var motorn som var trasig. Jag la på 9v och det fungerade så spänningsfall vet jag inte... Sedan läste jag att det är fördröjning på tio min, och då tänkte jag att det säkert inte var något fel på systemet, bara det faktum att jag inte visste om fördröjningen. Men vid senare kontroll visade det sig dock att den inte hade låst. Vid upplåsning rycker det däremot i pinnen...
Ja du kan ju ha 6 volt i org kablarna eller dålig jord eller vad som helst så mät spänningen från org matningen direkt så vet du om det är rätt
av MicroMek
llesrof skrev:
Shudnawz skrev:När vi ändå är inne på tanklock, finns det nåt bra ställe att få tag i insatsen till tankpåfyllningen (där det inte kostar en kasse pengar)? Fästet till fjädern som ska hålla in/ut luckan har gått av, så luckan fladdrar ut vid vänstersväng. Fjädern sitter fint i själva luckan, det är alltså hela plastinsatsen innanför den som troligen behöver bytas. =(

Följdfråga; går det ens att byta på ett vettigt sätt?
Jag bytte på min XC70 för någon månad sedan. Fästet kostade 118:- på Volvo och det går enkelt att byta själv. Det sitter med fyra plastnitar och man får trycka in dem med ett dorn för att få bort det gamla fästet. Att fästet går sönder är mycket vanligt. Jag tycker man ser många V70 utan tanklock så dess ägare vet nog inte hur enkelt och billigt det är att laga detta :D
Jag lagade mitt...... Jag borrade först två små hål med 1.5 mm borr i plasten där det gått av i infästningen. Sedan satte jag dit två tillbockade 1.5 mm trådspikar med superlim i de nya hålen. och snäppte slutligen fast fjädern från tanklocket bakom spikarna igen. Det har hållit i två månader nu.
Bakre länkarmsbussning

Angående domkraft så vet jag inte hur […]

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]