Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Doffen
Nå på sommeren så trenger man ikke gløding, så motoren skulle startet uansett. Så tviler på glødepluggene.

Så om jeg forstår det rett så starter bilen ikke i det hele tatt? Eller kommer den igang bare etter lengre tid?
av Thoval
Bilen startar lite då och då. Ibland får jag igång den med hjälp utav startkablar, men ibland funkar även inte det. Har ingen aning om vad det kan vara för fel !!? I bilen sitter ett helt nytt kraftfullt batteri.
Användarvisningsbild
av Doffen
Må nesten få lest av feilkoder for lettere å finne ut hva som er feil. Kan være mangel på diesel, eller en spridar eller flere som ikke fungerer som de skal.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du manuell eller automat. Om du har manuell så prova att rulla igång den så får vi se om den startar.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Gör så här då, ta starthjälp av en annan bil. Sätt plusstartkabeln mellan bilarnas batteripluspoler, jordstartkabeln sätts mellan hjälpbilens minuspol på hjälpbilens batteri och sätts på lämplig plats på motorn i din bil. Starthjälpsbilen skall ha motorn igång när du gör startförsök.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Tror inte heller att det är glödstiften. Jag tror det är bränslerelaterat. Spridarna är lätta att byta. Sitter med två torx om jag inte minns fel. De är dock dyra att köpa.
av Thoval
Nu har bilen varit inne på verksta, men blev inte klokare för det.
Dem bytte både bränslefilter och luftfilter, och säger att nu borde den starta. När jag frågade hur dem fick den att startta, så sa dem att dem använt startgas. Så med andra ord, så vet dem inte om bilen är lagad eller inte. Startgas körde dem i, innan dem bytte filterna. Dem sa också att det kan vara nyhckelen och dess immobelizer. Sa att jag skulle tesa imorgon, med den andra nyckeln.
Detta tycker jag låter rätt bisart, men får väl testa.
Vad tror ni ? Kan det vara så enkelt !!?

Kan inte säga att de lyckas verifiera nå[…]

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027[…]

Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]