Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej igen !

Åk och köp en bromsslang och byt, min betedde sig likadant.

Kanske en dum fråga, men har du kollat handbromsbeläggen ?

Det händer ofta att slitbanan lossnar från nåt av handbromsklossarna och fastnar och ligger och skaver.

Det blir lite konstiga fenomen då det ibland fastnar och sedan lossnar tex vid backande.

//Mollan
av ast
Ja det verkar vara det enda kvar o kolla bromsslangen. Har dock ingen möjlighet att kunna värma loss den så det bli väl verkstad ändå.

Jo handbroms backarna är knappt ett år gamla. En av dom gamla hade precis som du sa ramlat av och åkt med runt och gjort ett spår i skivan. Fixade det i tid dock innan de hann riva me sig allt.
Kanske värt att kolla hadbromsbackarna för är du helt säker på att det blev rätt när dom monterades?

Mvh GK
av ast
Jo dom sitter som dom ska. Gjordes på Volvo. Kollade det mekaniska på backarna och dom arbetade som dom ska.
Brukar det damma i fälgen om det är bromsbackarna som ligger an?
Får en del bromsdamm i fälgen på det hjulet.
Ska börja med slangen. Har läst på flera ställen att den kan bli som en backventil.
av ast
Har nu varit och bytt bromsslangen. Än så länge funkar det fint. Vart ute och bromsat ordentligt och byggt upp bra temp i bakbromsarna. ( går inte att ta på).
Körde lungt motorväg några mil utan att bromsa nåt nämnvärt. Stannade och kände och det gick att ta på skivorna. Den sidan med varmgång var lite varmare än dem andra men det gick ändå att hålla på den några sekunder innan det började brännas.
Hur som helst så går ju tempen ner efter att man bromsat ur dom lite.
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]